Váš nákupní košík: prázdný Přihlášení obchod@sagit.cz
Publikace je zaměřena na různé aspekty vztahů mezi spotřebiteli a dodavateli, kdy spotřebitel je slabší stranou, dodavatel (podnikatel) má vzhledem ke svému postavení silnější postavení, které by však neměl zneužívat. Autoři se snaží tyto vzájemné vztahy analyzovat co nejkomplexněji, z různých hledisek, tedy nejenom právního, zahrnuje tak pohledy právní, sociální a ekonomické. Po vymezení základních pojmů týkajících se spotřebitelských smluv, je práce zaměřena na sociální aspekty osoby spotřebitele, dále na marketingové aspekty spotřebitelských smluv. Autoři věnují patřičnou pozornost právní úpravě rizik spojených s uzavíráním spotřebitelských smluv, řešení sporů ze spotřebitelských smluv a problémům spojeným s výkonem rozhodnutí a exekucí. Pozornost je věnována i otázkám oddlužení. Publikace dále zohledňuje různé aspekty postavení spotřebitele, které jsou zasazeny do širších souvislostí zadluženosti domácností, firem a státu, obsahuje tudíž i makroekonomický pohled na zadluženost, přičemž poukazuje současně na problémy, do kterých se často spotřebitelé (dlužníci) dostávají.
Publikace je určena především odborné veřejnosti, může být ale dobře využita jako odborná literatura při výuce na vysokých školách ekonomického a právního zaměření, čerpat z ní mohou i samotní spotřebitelé.
autor: Doc. JUDr. Jan Ondřej, CSc. a kolektiv vydal: C. H. Beck, podle stavu k 21. 12. 2012, 384 stran
Titul není v nabídce knihkupectví a nelze jej objednat.
Obsah:
Část první. Vymezení spotřebitelských smluv - str. 1
I. Obecně k ochraně spotřebitele. Vliv práva EU - str. 3
II. Pojem "spotřebitelská smlouva", "spotřebitel", "dodavatel", resp. "podnikatel" - str. 12
III. Nejfrekventovanější typové spotřebitelské závazkové vztahy a jejich specifika - str. 23
IV. Procedura uzavírání spotřebitelských smluv - str. 29
Část druhá. Sociální postavení spotřebitelů - str. 47
I. Osoba spotřebitele - sociální aspekty - str. 49
II. Sociální struktura spotřebitelů - str. 59
III. Sociální motivy uzavírání spotřebitelských smluv - str. 77
IV. Sociální dopady neschopnosti plnit závazky ze spotřebitelských smluv - str. 82
Část třetí. Marketingové aspekty spotřebitelských smluv - str. 85
I. Chování spotřebitelů na trhu - str. 87
II. Hodnota vnímaná spotřebitelem - str. 90
III. Využití marketingových nástrojů u spotřebitelských smluv - str. 93
IV. Úskalí spotřebitelských smluv - str. 96
V. Nebezpečí pro spotřebitele ve spotřebitelských smlouvách - str. 99
Část čtvrtá. Právní úprava rizik spojených s uzavíráním spotřebitelských smluv na straně spotřebitelů a dodavatelů (podnikatelů) - str. 115
I. Úvod - str. 117
II. Lichva v historii úvěrových vztahů, mikrofinancování a mikroúvěry - str. 120
III. Spotřebitelské smlouvy, právní aspekty lichvy a rozpor s dobrými mravy - str. 127
IV. Ochrana spotřebitele v rámci zákona o spotřebitelském úvěru - str. 137
V. Rizika spojená s úroky z prodlení a smluvní pokutou ve spotřebitelských smlouvách - str. 144
VI. Některá rizika spojená s odstoupením od spotřebitelských smluv - str. 155
Část pátá. Řešení sporů ze spotřebitelských smluv, soudní nebo rozhodčí řízení? - str. 159
I. Obecně o způsobech řešení sporů - str. 161
II. Spotřebitelský spor - str. 165
III. Výhody a nevýhody soudního řízení - str. 169
IV. Výhody, nevýhody a úskalí rozhodčího řízení - str. 173
Část šestá. Výkon rozhodnutí a exekuce - str. 197
I. Úvod - str. 199
II. Soudní výkon rozhodnutí - str. 200
III. Exekuce na základě exekučního řádu (exekutory) - str. 203
IV. Novela exekučního řádu - str. 207
Část sedmá. Dlužník a jeho oddlužení - str. 211
I. Typologie dlužníků - str. 213
II. Rizika oddlužení - str. 224
Část osmá. Ekonomické aspekty zadlužování - str. 235
I. Zadlužování domácností, podniků a státu - str. 237
II. Zadlužování domácností - str. 239
III. Zadlužování podniků - str. 251
IV. Zadlužování státu - str. 261
prof. Dr. K. Eliáš, doc. JUDr. M. Zuklínová, Mgr. J. Gaňo, Mgr. M. Svatoš - Sagit, a. s.
Nový občanský zákoník byl do Poslanecké sněmovny předložen s podrobnou důvodovou zprávou. Tato důvodová zpráva je sama o sobě cenným průvodcem občanským zákoníkem; vysvětluje a zdůvodňuje přístupy k filosofii zákoníku jako celku, přístupy a řešení jednotlivých konkrétních institutů a ...
Cena: 690 KčKOUPIT
Sagit, a. s.
Soubor zákonů a dalších právních předpisů v aktuálním znění – od minulého vydání se změnil zákon o ochraně spotřebitele, zákon o posuzování shody, zákon o technických požadavcích na výrobky, zákon o České ...
Cena: 129 KčKOUPIT
Daniel Patěk - Wolters Kluwer, a. s.
Autor se v monografii Právo proti nekalé soutěži pokouší o formulaci „průvodce“ nabízejícího předporozumění a autorovo uchopení deliktního jednání označovaného jako nekalá soutěž. Vychází přitom ze svých dlouholetých zkušeností s touto tematikou. Čtenářům je tak předkládán rozbor ...
Cena: 484 KčKOUPIT
Milan Hulmák - C. H. Beck
Může soud změnit cenu, za kterou si spotřebitel objednal službu nebo koupil zboží? Může říci, že spotřebitel není povinen za plnění podnikatele nic platit? To jsou otázky, na které se snaží autor odpovědět v této knize. Cílem je přinést základní přehled možností obsahové kontroly ...
Cena: 590 KčKOUPIT
Sagit, a. s.
Soubor předpisů zahrnuje aktuální úplné znění zákona o cenách a zákona o působnosti orgánů České republiky v oblasti cen; od ledna platí nový výměr MF č. 01/2020, kterým se vydává seznam zboží (služeb) s regulovanými cenami, mezi něž např. nájemné z pozemků veřejné infrastruktury a ...
Cena: 59 KčKOUPIT
Tomáš Moravec, Jan Pastorčák a kol. - C. H. Beck
Nová monografie přináší čtenáři ucelený pohled na aktuální problematiku spotřebitelského práva nejen v prostředí práva ČR, ale i v kontextu práva evropského. Publikace klade důraz na pohled podnikatelů, kterým poskytuje komplexní návod k plnění jejich informačních a dalších ...
Cena: 590 KčKOUPIT
Sagit, a. s.
Publikace obsahuje novelizovaný autorský zákon a zákon o ochranných známkách po rozsáhlé novele účinné od 1. 1. 2019 včetně příslušné vyhlášky. Dále zde najdete aktuální znění zákonů o ochraně průmyslových vzorů, o užitných vzorech, o vynálezech a zlepšovacích návrzích, o ochraně ...
Cena: 119 KčKOUPIT
Dana Ondrejová, David Sehnálek - Nakladatelství Leges, s. r. o.
Publikace se komplexně zabývá právní regulací nekalosoutěžní reklamy a nekalých obchodních praktik. Autoři popisují a porovnávají českou i unijní právní úpravu nekalé soutěže, srovnávací reklamy a nekalých ...
Cena: 450 KčKOUPIT
Rigel, Moravec, Ondrejová - C. H. Beck
Reklama na člověka působí denně z různých stran a uniknout jí znamená uniknout z civilizace. Tak, jako je pestrá paleta forem reklamy a nabízených produktů a služeb, je pestré i reklamní právo. Jde o směs norem veřejného i soukromého práva, která má své ústavněprávní základy ...
Cena: 390 KčKOUPIT
Lenka Holá, Miluše Hrčiříková - Nakladatelství Leges, s. r. o.
Mimosoudní metody představují moderní trend v řešení sporů. Jejich širší uplatňování souvisí s modernizací justičních systémů, zvyšováním přístupu občanů ke spravedlnosti, snahami zefektivnit, zkrátit a zlevnit proces řešení a vrátit zodpovědnost do rukou jejich účastníkům. Jde o ...
Cena: 290 KčKOUPIT
Zpravodajství vás každý týden seznámí s novými právními předpisy a publikacemi z vašeho oboru.
Přihlaste se k bezplatnému odběru.
Nakladatelství Sagit, a. s.
Horní 457/1, 700 30 Ostrava-Hrabůvka
Společnost je zapsaná v obchodním
rejstříku vedeném KS v Ostravě,
oddíl B, vložka 3086.
IČ: 277 76 981
DIČ: CZ27776981
Zásilkový obchod: 558 944 614
Předplatné ÚZ: 558 944 615
Software: 558 944 629
Knihkupci: 558 944 621
Inzerce: 558 944 634
Zásilkový obchod: obchod@sagit.cz
Předplatné ÚZ: predplatne@sagit.cz
Software: software@sagit.cz
Knihkupci: knihkupci@sagit.cz
Inzerce: inzerce@sagit.cz