Váš nákupní košík: prázdný Přihlášení obchod@sagit.cz
279
Ministerstvo obrany v dohodě s Ministerstvem dopravy a spojů stanoví podle § 40 odst. 3 zákona č. 219/1999 Sb., o ozbrojených silách České republiky:
Vojenský letecký personál tvoří
a) | výkonní vojenští letci, |
b) | vojenský obsluhující personál, |
c) | pozemní vojenský letecký personál, |
d) | studenti Vojenské akademie fakulty letectva a protivzdušné obrany státu, studijního oboru leteckého pilotního a studijního oboru řízení, použití a zabezpečení letectva, zaměření letového provozu, kteří se studiem a praktickým výcvikem připravují na činnost vojenského leteckého personálu. |
(1) Výkonnými vojenskými letci jsou
a) | pilot - velitel letounu, |
b) | pilot - velitel vrtulníku, |
c) | druhý pilot, |
d) | pilot operátor, |
e) | navigátor, |
f) | palubní technik, |
g) | palubní radiotelefonista, |
h) | palubní operátor, |
i) | pilot ultralehkého letadla, |
j) | pilot operátor bezpilotního prostředku. |
(2) K výkonným vojenským letcům patří rovněž osoby uvedené v § 1 písm. d) a ostatní členové posádky, kteří provádějí letecký výcvik.
(3) Výkonní vojenští letci se dělí do těchto výcvikových skupin:
a) | piloti, |
b) | navigátoři, |
c) | palubní telegrafisté, |
d) | palubní technici, |
e) | palubní operátoři. |
(4) Piloti se zařazují do těchto kategorií
a) | pilot - velitel letounu, |
b) | pilot - velitel vrtulníku, |
c) | druhý pilot letounu, |
d) | druhý pilot vrtulníku, |
e) | pilot operátor, |
f) | pilot ultralehkého letadla, |
g) | pilot operátor bezpilotního prostředku. |
(5) Palubní technici se zařazují do těchto kategorií:
a) | palubní inženýr, |
b) | palubní technik, |
c) | palubní technik - vysazovač. |
(6) Palubní operátoři se zařazují do těchto kategorií:
a) | palubní operátor průzkumných a fotogrammetrických prostředků, |
b) | palubní operátor prostředků radioelektronického boje a speciálních prostředků, |
c) | palubní operátor pro letové ověřování prostředků radiotechnického zabezpečení. |
(1) Vojenský obsluhující personál tvoří
a) | palubní průvodčí, |
b) | doprovodný personál. |
(2) Doprovodný personál tvoří
a) | technický doprovodný personál při zkušebních, zalétávacích nebo přepravních letech, |
b) | zdravotnický doprovodný personál, |
c) | ostatní doprovodný personál, který tvoří specialisté záchranné služby a výsadkové přípravy, |
d) | technický personál ověřující pozemní vojenskou leteckou techniku. |
(1) Pozemní vojenský letecký personál tvoří
a) | personál stanovišť letových provozních služeb, |
b) | technický personál. |
(2) Personál stanovišť letových provozních služeb se dělí na
a) | řídící letového provozu, |
b) | ostatní personál stanovišť letových provozních služeb. |
(3) Technický personál se zařazuje do kategorií
a) | personál inženýrsko letecké služby, |
b) | personál služby radiotechnického zabezpečení letectva, |
c) | personál leteckého technického a provozního zabezpečení, |
d) | personál letištního zabezpečení, |
e) | personál metrologických laboratoří, středisek metrologie a odborného technického dozoru . |
(4) Personál inženýrsko letecké služby se dělí na tyto specializace:
a) | specialista pro drak a motor, |
b) | specialista pro elektrické a speciální vybavení letadel, |
c) | specialista pro leteckou výzbroj, |
d) | specialista pro rádiové a radiotechnické vybavení letadel, |
e) | specialista pro organizaci a řízení. |
(5) Personál služby radiotechnického zabezpečení letectva se dělí na tyto specializace:
a) | specialista pro radiolokační a záznamové prostředky, |
b) | specialista pro zobrazovací prostředky, |
c) | specialista pro radionavigační prostředky, |
d) | specialista pro radiokomunikační prostředky, |
e) | specialista pro světelné zabezpečovací prostředky. |
(1) Odbornost výkonných vojenských letců se dělí na
a) | třídnost, |
b) | bojovou použitelnost, |
c) | typovou odbornost, |
d) | další odbornosti. |
(2) Výkonní vojenští letci mohou z hlediska třídnosti dosáhnout odbornosti
a) | bez třídy, |
b) | 3. třídy, |
c) | 2. třídy, |
d) | 1. třídy. |
(3) Výkonní vojenští letci mohou z hlediska bojové použitelnosti dosáhnout odbornosti
a) | bez bojového použití, |
b) | s omezeným bojovým použitím, |
c) | plně bojově použitelný. |
(4) Výkonní vojenští letci mohou z hlediska typové odbornosti dosáhnout odbornost pro konkrétní typ vojenského letadla.
(5) Výkonní vojenští letci mohou dosáhnout těchto dalších odborností:
a) | instruktor, |
b) | inspektor, |
c) | zalétávací pilot, |
d) | zkušební pilot. |
(1) Odbornost palubních průvodčích je dána znalostmi a praktickými dovednostmi s nouzovými a záchrannými prostředky pro konkrétní typ vojenského letadla, znalostmi a dovednostmi z poskytování zdravotnické pomoci a minimálními teoretickými znalostmi o stavbě a konstrukci konkrétního typu vojenského letadla, používání jeho výstroje a jeho palubních systémů.
(2) Odbornost doprovodného personálu vyplývá ze stanovených činností, které doprovodný personál vykonává na palubě vojenského letadla.
(1) Řídící letového provozu mohou dosáhnout odbornost pro
a) | letištní řízení, |
b) | přibližovací radarové řízení, |
c) | přesné přibližovací radarové řízení, |
d) | oblastní řízení, |
e) | oblastní radarové řízení, |
f) | radarové řízení bojového použití, |
g) | vedoucího řídícího letového provozu, |
h) | instruktorskou činnost, |
i) | inspektorskou činnost. |
(2) Ostatní personál vojenských stanovišť letových provozních služeb může dosáhnout odbornost
a) | asistent řídícího letového provozu, |
b) | asistent přípravy a opravy dat, |
c) | kontrolor traťové přípravy - specialista Letecké informační služby, |
d) | instruktor. |
(1) Odbornost technického personálu se dělí na
a) | třídnost, |
b) | typovou odbornost, |
c) | další odbornosti. |
(2) Technický personál může z hlediska třídnosti dosáhnout odbornosti
a) | bez třídy, |
b) | 3. třídy, |
c) | 2. třídy, |
d) | 1. třídy. |
(3) Technický personál může z hlediska typové odbornosti dosáhnout odbornosti pro konkrétní typ vojenského letadla.
(4) Technický personál může dosáhnout těchto dalších odborností:
a) | technik III. stupně, |
b) | technik II. stupně, |
c) | technik I. stupně, |
d) | instruktor, |
e) | inspektor. |
(1) Kvalifikačními požadavky pro odbornost instruktora výkonných vojenských letců jsou
a) | úspěšné absolvování kurzu pro tuto odbornost podle příslušné kategorie výkonného vojenského letce, |
b) | získání odbornosti 1. třídy v příslušné kategorii výkonného vojenského letce, |
c) | absolvování letového výcviku na daném typu vojenského letadla; posloupnost a rozsah letového výcviku se stanovuje v závislosti na typu vojenského letadla. |
(2) Instruktor výkonných vojenských letců je oprávněn, po získání této kvalifikace, provádět praktický letecký výcvik vojenských výkonných letců v rozsahu jemu přiznaných oprávnění podle vycvičenosti a odbornosti pro přiznané typy vojenských letadel.
(3) Kvalifikačními požadavky pro odbornost inspektora výkonných vojenských letců jsou
a) | získaná odbornost instruktora v příslušné kategorii výkonného vojenského letce, |
b) | úspěšné absolvování kurzu pro tuto odbornost podle příslušné kategorie výkonného vojenského letce, |
c) | zastávání příslušné funkce. |
(4) Inspektor výkonných vojenských letců je oprávněn, po získání této odbornosti, teoreticky i prakticky přezkušovat výkonné vojenské letce a instruktory výkonných vojenských letců k získání průkazu způsobilosti vojenského leteckého personálu v rozsahu jemu přiznaných oprávnění.
(1) Kvalifikačními požadavky pro odbornost instruktor pozemního vojenského leteckého personálu jsou
a) | úspěšné absolvování kurzu pro tuto odbornost podle příslušné odbornosti pozemního vojenského leteckého personálu, |
b) | stanovená doba výkonu činnosti vedoucího řídícího letového provozu a u technického personálu dosažení odbornosti 1. třídy nebo technika III. stupně, |
c) | prokázání schopnosti provádět výcvik pro příslušné odbornosti pozemního vojenského leteckého personálu. |
(2) Instruktor pozemního vojenského leteckého personálu je oprávněn, po získání této kvalifikace, provádět výcvik příslušné kategorie pozemního vojenského leteckého personálu v rozsahu jemu přiznaných oprávnění.
(3) Kvalifikačními požadavky pro odbornost inspektor pozemního vojenského leteckého personálu jsou
a) | získaná odbornost instruktora v příslušné kategorii pozemního vojenského leteckého personálu, |
b) | úspěšné absolvování kurzu pro tuto odbornost podle příslušné kategorie pozemního vojenského leteckého personálu, |
c) | zastávání příslušné funkce. |
(4) Inspektor pozemního vojenského leteckého personálu je oprávněn, po získání této odbornosti, teoreticky i prakticky přezkušovat pozemní vojenský letecký personál a instruktory pozemního vojenského leteckého personálu k získání průkazu způsobilosti vojenského leteckého personálu v rozsahu jemu přiznaných oprávnění.
Dosažená odbornost se vojenskému leteckému personálu vyznačuje v průkazu způsobilosti vojenského leteckého personálu. Vzor průkazu způsobilosti vojenského leteckého personálu je uveden v příloze č. 1.
(1) Odborná příprava vojenského leteckého personálu se člení na teoretickou přípravu a praktický výcvik.
(2) Teoretická příprava se provádí v rozsahu studijních programů pro studijní obory připravující jednotlivé kategorie vojenského leteckého personálu podle zvláštního právního předpisu.1)
(3) Praktický výcvik výkonných vojenských letců se provádí podle rozsahu jako základní, pokračovací a bojový. Praktický výcvik se provádí na vyčleněných vojenských letadlech a vojenské letecké technice.
(4) Rozsah odborných znalostí pro příslušnou odbornost jednotlivých kategorií vojenského leteckého personálu se ověřuje zkouškou před příslušnou zkušební komisí a je uveden v příloze č. 2.
Odbornost vojenského leteckého personálu dosažená do účinnosti této vyhlášky se považuje za odbornost dosaženou podle této vyhlášky.
Tato vyhláška nabývá účinnosti dnem 1. prosince 1999.
Ministr:
RNDr. Vetchý, CSc. v. r.
1) | Zákon č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů (zákon o vysokých školách). |
Příloha č. 1 k vyhlášce č. 279/1999 Sb.
(Příloha je dostupná na adrese: https://aplikace.mvcr.cz/sbirka-zakonu.
Na www.sagit.cz není k dispozici v textové podobě)
Příloha č. 2 k vyhlášce č. 279/1999 Sb.
3. třída - má odpovídající teoretické znalosti, má základní letecký výcvik na konkrétním typu vojenského letadla, minimální celkový nálet 250 hodin a dále musí prokázat schopnost:
a) | řídit letoun v rozmezí jeho omezení a takovým způsobem, aby prováděné manévry byly úspěšné, |
b) | provádět všechny manévry plynule a přesně, |
c) | uplatňovat letecké znalosti pro konkrétní typ vojenského letadla, |
d) | jako velitel letounu provádět postupy a manévry se stupněm dovednosti odpovídajícím oprávněním přiznaným držiteli průkazu způsobilosti pilota letounu. |
2. třída - má odpovídající teoretické znalosti, plní pokračovací výcvik na konkrétním typu vojenského letadla, je částečně bojově použitelný a má minimální celkový nálet 350 hodin a dále musí prokázat schopnost:
a) | řídit letoun s využitím jeho manévrovacích možností a přístrojového vybavení v rozsahu požadavků na 2. třídu, |
b) | plně využívat letounové a zbraňové systémy pro plnění úkolů bojového použití v rozsahu požadavků na 2. třídu, |
c) | uplatňovat letecké znalosti pro konkrétní typ vojenského letadla, |
d) | jako velitel letounu provádět postupy a manévry se stupněm dovednosti odpovídajícím oprávněním přiznaným držiteli průkazu způsobilosti pilota letounu. |
1. třída - má odpovídající teoretické znalosti, je plně vycvičen na konkrétním typu vojenského letadla, je plně bojově použitelný a má minimální celkový nálet 500 hodin a dále musí prokázat schopnost:
a) | řídit letoun s plným využitím jeho manévrovacích možností a přístrojového vybavení, |
b) | plně využívat letounové a zbraňové systémy pro plnění úkolů bojového použití, |
c) | uplatňovat letecké znalosti pro konkrétní typ vojenského letadla, |
d) | jako velitel letounu provádět postupy a manévry se stupněm dovednosti odpovídajícím oprávněním přiznaným držiteli průkazu způsobilosti pilota letounu. |
3. třída - má odpovídající teoretické znalosti, má základní letecký výcvik na konkrétním typu vojenského vrtulníku, minimální celkový nálet 250 hodin a dále musí prokázat schopnost:
a) | řídit vrtulník v rozmezí jeho omezení a takovým způsobem, aby prováděné manévry byly úspěšné, |
b) | provádět všechny manévry plynule a přesně, |
c) | uplatňovat letecké znalosti pro konkrétní typ vojenského vrtulníku, |
d) | jako velitel vrtulníku provádět postupy a manévry se stupněm dovednosti odpovídajícím oprávněním přiznaným držiteli průkazu způsobilosti pilota vrtulníku. |
2. třída - má odpovídající teoretické znalosti, plní pokračovací výcvik na konkrétním typu vojenského vrtulníku, je částečně bojově použitelný a má minimální celkový nálet 350 hodin a dále musí prokázat schopnost:
a) | řídit vrtulník s využitím jeho manévrovacích možností a přístrojového vybavení v rozsahu požadavků na 2. třídu, |
b) | plně využívat letadlové a zbraňové systémy pro plnění úkolů bojového použití v rozsahu požadavků na 2. třídu, |
c) | uplatňovat letecké znalosti pro konkrétní typ vojenského vrtulníku, |
d) | jako velitel vrtulníku provádět postupy a manévry se stupněm dovednosti odpovídajícím oprávněním přiznaným držiteli průkazu způsobilosti pilota vrtulníku. |
1. třída - má odpovídající teoretické znalosti, je plně vycvičen na konkrétním typu vojenského vrtulníku, je plně bojově použitelný a má minimální celkový nálet 500 hodin a dále musí prokázat schopnost:
a) | řídit vrtulník s plným využitím jeho manévrovacích možností a přístrojového vybavení, |
b) | plně využívat letadlové a zbraňové systémy pro plnění úkolů bojového použití, |
c) | uplatňovat letecké znalosti pro konkrétní typ vojenského vrtulníku, |
d) | jako velitel vrtulníku provádět postupy a manévry se stupněm dovednosti odpovídajícím oprávněním přiznaným držiteli průkazu způsobilosti pilota vrtulníku. |
3. třída - má odpovídající teoretické znalosti, má základní letecký výcvik na konkrétním typu vojenského letadla, minimální celkový nálet 150 hodin a dále musí prokázat schopnost:
a) | řídit letadlo ze svého pilotního sedadla, |
b) | provádět všechny manévry plynule a přesně, |
c) | uplatňovat letecké znalosti pro konkrétní typ vojenského letadla, |
d) | jako druhý pilot letadla provádět postupy a manévry se stupněm dovednosti odpovídajícím oprávněním přiznaným držiteli průkazu způsobilosti druhého pilota letadla. |
2. třída - má odpovídající teoretické znalosti, plní pokračovací výcvik na konkrétním typu vojenského letadla a je částečně bojově použitelný jako člen posádky na konkrétním typu vojenského letadla a má minimální celkový nálet 200 hodin a dále musí prokázat schopnost:
a) | řídit letadlo ze svého pilotního sedadla s využitím jeho manévrovacích možností a přístrojového vybavení v rozsahu požadavků na 2. třídu, |
b) | plně využívat letadlové a zbraňové systémy pro plnění úkolů bojového použití v rozsahu požadavků na 2. třídu, |
c) | uplatňovat letecké znalosti pro konkrétní typ vojenského letadla, |
d) | jako druhý pilot letadla provádět postupy a manévry se stupněm dovednosti odpovídajícím oprávněním přiznaným držiteli průkazu způsobilosti druhého pilota letadla. |
1. třída - má odpovídající teoretické znalosti, je plně vycvičen na konkrétním typu vojenského letadla a je plně bojově použitelný jako člen posádky a má minimální celkový nálet 250 hodin a dále musí prokázat schopnost:
a) | řídit letadlo ze svého pilotního sedadla s plným využitím jeho manévrovacích možností a přístrojového vybavení, |
b) | plně využívat letadlové systémy pro plnění úkolů bojového použití, |
c) | uplatňovat letecké znalosti pro konkrétní typ vojenského letadla, |
d) | jako druhý pilot letadla provádět postupy a manévry se stupněm dovednosti odpovídajícím oprávněním přiznaným držiteli průkazu způsobilosti druhého pilota letadla. |
3. třída - má odpovídající teoretické znalosti, má základní letecký výcvik na konkrétním typu vojenského letadla, minimální celkový nálet 150 hodin a dále musí prokázat schopnost:
a) | řídit letadlo ze svého pilotního sedadla, |
b) | provádět všechny manévry plynule a přesně, |
c) | uplatňovat letecké znalosti pro konkrétní typ vojenského letadla, |
d) | jako pilot operátor provádět postupy a manévry se stupněm dovednosti odpovídajícím oprávněním přiznaným držiteli průkazu způsobilosti pilota operátora. |
2. třída - má odpovídající teoretické znalosti, plní pokračovací výcvik na konkrétním typu vojenského letadla a je částečně bojově použitelný jako člen posádky na konkrétním typu vojenského letadla a má minimální celkový nálet 200 hodin a dále musí prokázat schopnost:
a) | řídit letadlo ze svého pilotního sedadla do stanovených meteorologických minim, |
b) | plně využívat letadlové a zbraňové systémy pro plnění úkolů bojového použití v rozsahu 2. třídy, |
c) | uplatňovat letecké znalosti pro konkrétní typ vojenského letadla, |
d) | jako pilot operátor provádět postupy a manévry se stupněm dovednosti odpovídajícím oprávněním přiznaným držiteli průkazu způsobilosti pilota operátora. |
1. třída - má odpovídající teoretické znalosti, je plně vycvičen na konkrétním typu vojenského letadla a je plně bojově použitelný jako člen posádky a má minimální celkový nálet 250 hodin a dále musí prokázat schopnost:
a) | řídit letadlo ze svého pilotního sedadla do stanovených meteorologických minim, |
b) | plně využívat letadlové a zbraňové systémy pro plnění úkolů bojového použití, |
c) | uplatňovat letecké znalosti pro konkrétní typ vojenského letadla, |
d) | jako pilot operátor provádět postupy a manévry se stupněm dovednosti odpovídajícím oprávněním přiznaným držiteli průkazu způsobilosti pilota operátora. |
Instruktor vojenských letadel a vojenských vrtulníků má odpovídající teoretické znalosti. Je pilotem 1. třídy a má minimální celkový nálet 600 hodin. Instruktor vojenských ultralehkých letadel je pilotem 1. třídy a má minimální celkový nálet 120 hodin. Instruktor operátor vojenských bezpilotních prostředků je pilotem operátorem 1. třídy a má minimální nálet 130 hodin na simulátoru a splňuje cvičné lety v rozsahu 150 hodin v noční i denní době. Instruktor dále musí prokázat schopnost:
a) | řídit konkrétní typ vojenského letadla s plným využitím jeho manévrovacích schopností, |
b) | plně využívat letadlové a zbraňové systémy pro plnění úkolů bojového použití, |
c) | uplatňovat letecké znalosti pro konkrétní typ vojenského letadla, |
d) | předvídat možnost vzniku nebezpečné letové situace vyhodnocováním leteckých parametrů a jejich příčinných souvislostí a umět na ni správně reagovat, |
e) | týmové práce, |
f) | jako instruktor provádět postupy a manévry se stupněm dovednosti odpovídajícím oprávněním přiznaným držiteli průkazu způsobilosti pilota instruktora. |
Inspektor vojenských letadel a vojenských vrtulníků má odpovídající teoretické znalosti. Je pilotem 1. třídy na odpovídající funkci a má minimální celkový nálet 1 000 hodin. Inspektor vojenských ultralehkých letadel je pilotem 1. třídy a splňuje minimální celkový nálet 150 hodin. Inspektor dále musí prokázat schopnost:
a) | řídit letadlo ze svého pilotního sedadla s plným využitím jeho manévrovacích schopností, |
b) | plně využívat letadlové a zbraňové systémy pro plnění úkolů bojového použití, |
c) | uplatňovat letecké znalosti pro konkrétní typ vojenského letadla, |
d) | předvídat možnost vzniku nebezpečné letové situace vyhodnocováním leteckých parametrů a jejich příčinných souvislostí a umět na ni správně reagovat, |
e) | týmové práce, |
f) | jako inspektor provádět postupy a manévry se stupněm dovednosti odpovídajícím oprávněním přiznaným držiteli průkazu způsobilosti pilota inspektora. |
Má odpovídající teoretické znalosti. Je pilotem 1. třídy a má minimální celkový nálet 600 hodin a dále musí prokázat schopnost:
a) | řídit vojenské letadlo s plným využitím jeho manévrovacích schopností, |
b) | plně využívat letadlové a zbraňové systémy pro plnění úkolů bojového použití, |
c) | uplatňovat letecké znalosti pro konkrétní typ vojenského letadla, |
d) | předvídat možnost vzniku nebezpečné letové situace vyhodnocováním leteckých parametrů a jejich příčinných souvislostí a umět na ni správně reagovat, |
e) | psychicky zvládat vysoké zatížení, vysokou letovou zátěž a správně reagovat ve stresových situacích, |
f) | osvojit si v krátkém čase znalosti z materiální části nově vyvíjených vojenských letadel a umět spolupracovat s odborníky a technickým personálem při výzkumu a vývoji, |
g) | týmové práce, |
h) | jako zalétávací pilot provádět postupy a manévry se stupněm dovednosti odpovídajícím oprávněním přiznaným držiteli průkazu způsobilosti zalétávacího pilota. |
Má odpovídající teoretické znalosti. Je pilotem 1. třídy a má minimální celkový nálet 1 000 hodin a dále musí prokázat schopnost:
a) | řídit vojenské letadlo s plným využitím jeho manévrovacích schopností, |
b) | plně využívat letadlové a zbraňové systémy pro plnění úkolů bojového použití, |
c) | uplatňovat letecké znalosti pro konkrétní typ vojenského letadla, |
d) | předvídat možnost vzniku nebezpečné letové situace vyhodnocováním leteckých parametrů a jejich příčinných souvislostí a umět na ni správně reagovat, |
e) | psychicky zvládat vysoké zatížení, vysokou letovou zátěž a správně reagovat ve stresových situacích, |
f) | osvojit si v krátkém čase znalosti z materiální části nově vyvíjených vojenských letadel a umět spolupracovat s odborníky a technickým personálem při výzkumu a vývoji, |
g) | týmové práce, |
h) | jako zkušební pilot provádět postupy a manévry se stupněm dovednosti odpovídajícím oprávněním přiznaným držiteli průkazu způsobilosti zkušebního pilota. |
3. třída - má odpovídající teoretické znalosti, má základní letecký výcvik na konkrétním typu vojenského letadla, minimální celkový nálet 100 hodin.
2. třída - má odpovídající teoretické znalosti, plní pokračovací výcvik na konkrétním typu vojenského letadla a je částečně bojově použitelný jako člen posádky a má minimální celkový nálet 200 hodin.
1. třída - má odpovídající teoretické znalosti, je plně vycvičen na konkrétním typu vojenského letadla a je plně bojově použitelný jako člen posádky a má minimální celkový nálet 300 hodin.
3. třída - má odpovídající teoretické znalosti, má základní letecký výcvik na konkrétním typu vojenského letadla, minimální celkový nálet 100 hodin.
2. třída - má odpovídající teoretické znalosti, plní pokračovací výcvik na konkrétním typu vojenského letadla a je částečně bojově použitelný jako člen posádky a má minimální celkový nálet 200 hodin.
1. třída - má odpovídající teoretické znalosti, je plně vycvičen na konkrétním typu vojenského letadla a je plně bojově použitelný jako člen posádky a má minimální celkový nálet 300 hodin.
3. třída - má odpovídající teoretické znalosti, má základní letecký výcvik na konkrétním typu vojenského letadla, minimální celkový nálet 100 hodin.
2. třída - má odpovídající teoretické znalosti, plní pokračovací výcvik na konkrétním typu vojenského letadla a je částečně bojově použitelný jako člen posádky a má minimální celkový nálet 200 hodin.
1. třída - má odpovídající teoretické znalosti, je plně vycvičen na konkrétním typu vojenského letadla a je plně bojově použitelný jako člen posádky a má minimální celkový nálet 300 hodin.
3. třída - má odpovídající teoretické znalosti, splnil základní výcvik a má minimální nálet 40 hodin.
2. třída - má odpovídající teoretické znalosti, plní pokračovací výcvik a má minimální nálet 70 hodin.
1. třída - má odpovídající teoretické znalosti, plní bojový výcvik a má minimální nálet 100 hodin.
3. třída - má odpovídající teoretické znalosti, splnil základní výcvik, má minimální nálet 35 hodin na simulátoru a řídil 15 cvičných letů. Je bojově nepoužitelný.
2. třída - má odpovídající teoretické znalosti, plní pokračovací výcvik, má minimální nálet 50 hodin na simulátoru a řídil 50 cvičných letů, z toho 15 cvičných letů v noční době. Je částečně bojově použitelný.
1. třída - má odpovídající teoretické znalosti, plní bojový výcvik, má minimální nálet 120 hodin na simulátoru a řídil cvičné lety v rozsahu 140 hodin v noční i denní době. Je plně bojově použitelný.
3. třída - má odpovídající teoretické znalosti a základní výcvik v rozsahu stanoveném osnovami pro výkonné letce. Je vycvičen k bojovému použití na všech pracovištích, která má ve vojenském letadle obsluhovat. Minimální celkový nálet 100 hodin.
2. třída - má odpovídající teoretické znalosti a plní pokračovací výcvik podle příslušné osnovy pro výkonné letce. Je vycvičen k bojovému použití na všech pracovištích, která má ve vojenském letadle obsluhovat, a umí odstraňovat jejich běžné poruchy za letu. Minimální celkový nálet 200 hodin.
1. třída - má odpovídající teoretické znalosti a je plně vycvičen podle příslušné osnovy pro zdokonalovací výcvik výkonných letců. Je vycvičen k bojovému použití na všech pracovištích, která má ve vojenském letadle obsluhovat, a umí odstraňovat jejich běžné poruchy za letu. Minimální celkový nálet 300 hodin.
Má odpovídající teoretické znalosti v oblasti společenského stravování, zdravotnické přípravy, nouzových postupů, prokázal dovednost v používání záchranných prostředků a absolvoval přeškolení na konkrétním typu vojenského letadla.
1. - odbornost letištní řízení
a) | úspěšně absolvovat předepsanou teoretickou přípravu a absolvovat zácvik pod dozorem instruktora na konkrétním pracovišti stanoviště letových provozních služeb, který musí trvat nejméně 160 hodin nebo 4 týdny podle toho, co je delším obdobím, |
b) | v případě, že je již držitelem průkazu způsobilosti s jinou platnou kvalifikací, doba zácviku musí trvat nejméně 80 hodin nebo 2 týdny podle toho, co je delším obdobím, |
c) | v případě, že je již držitelem průkazu způsobilosti řídícího letového provozu s kvalifikací letištní řízení, avšak pro jiné stanoviště letových provozních služeb, doba zácviku musí trvat nejméně 40 hodin nebo jeden týden podle toho, co je delším obdobím, |
d) | prokázat schopnost vykonávat činnosti vyplývající z kvalifikace. |
2. - odbornost přibližovací radarové řízení
a) | být držitelem průkazu způsobilosti s kvalifikací pro letištní řízení, |
b) | úspěšně ukončit předepsaný kurz pro žádanou kvalifikaci, |
c) | absolvovat zácvik na konkrétním pracovišti letištního stanoviště letových provozních služeb pod dozorem instruktora, který musí trvat nejméně 240 hodin nebo 6 týdnů podle toho, co je delším obdobím, |
d) | v případě, že je již držitelem průkazu způsobilosti řídícího letového provozu s kvalifikací přibližovací radarové řízení pro jiné stanoviště, doba zácviku musí trvat nejméně 80 hodin nebo 2 týdny podle toho, co je delším obdobím, |
e) | prokázat schopnost vykonávat činnosti vyplývající z kvalifikace. |
3. - odbornost přesné přibližovací radarové řízení
a) | být držitelem průkazu způsobilosti s kvalifikací pro přibližovací radarové řízení, |
b) | úspěšně ukončit výcvikový kurz pro tuto kvalifikaci, |
c) | absolvovat zácvik pod dozorem instruktora na konkrétním pracovišti stanoviště letových provozních služeb, který musí obsahovat nejméně 100 přesných radarových přiblížení, |
d) | v případě, že je již držitelem průkazu způsobilosti řídícího letového provozu s kvalifikací přesné přibližovací radarové řízení pro jiné stanoviště, zácvik musí obsahovat nejméně 25 přesných radarových přiblížení, |
e) | prokázat schopnost vykonávat činnosti vyplývající z kvalifikace. |
4. - odbornost oblastní řízení
a) | úspěšně absolvovat předepsanou teoretickou přípravu a absolvovat zácvik pod dozorem instruktora na konkrétním pracovišti střediska oblastní služby řízení, který musí trvat nejméně 240 hodin nebo 6 týdnů podle toho, co je delším obdobím, |
b) | v případě, že je již držitelem průkazu způsobilosti řídícího letového provozu s jinou platnou kvalifikací, doba zácviku musí trvat nejméně 160 hodin nebo 4 týdny podle toho, co je delším obdobím, |
c) | prokázat schopnost vykonávat činnosti vyplývající z kvalifikace. |
5. - odbornost oblastní radarové řízení
a) | být držitelem průkazu způsobilosti pro oblastní řízení, |
b) | úspěšně ukončit výcvikový kurz pro tuto kvalifikaci, |
c) | absolvovat zácvik pod dozorem instruktora na konkrétním pracovišti střediska oblastní služby řízení, který musí trvat nejméně 240 hodin nebo 6 týdnů podle toho, co je delším obdobím, |
d) | prokázat schopnost vykonávat činnosti vyplývající z kvalifikace. |
6. - odbornost radarové řízení bojového použití
a) | úspěšně absolvovat teoretickou přípravu a speciální výcvikový kurz pro žádanou kvalifikaci, |
b) | absolvovat zácvik pod dozorem instruktora na konkrétním pracovišti stanoviště navedení, který musí trvat nejméně 320 hodin nebo 8 týdnů podle toho, co je delším obdobím, |
c) | v případě, že je již držitelem průkazu způsobilosti řídícího letového provozu s kvalifikací radarového řízení bojového použití pro jiné stanoviště, doba zácviku musí trvat nejméně 40 hodin nebo jeden týden podle toho, co je delším obdobím, |
d) | prokázat schopnost vykonávat činnosti vyplývající z kvalifikace. |
7. - odbornost vedoucí řídící letového provozu.Pro získání kvalifikace žadatel musí
a) | být držitelem průkazu způsobilosti pro přesné přibližovací radarové řízení, |
b) | úspěšně absolvovat kurz pro tuto kvalifikaci, |
c) | prokázat schopnost koordinovat činnost pracovišť stanoviště (střediska) při řízení letového provozu. |
a) | úspěšně absolvovat předepsanou teoretickou přípravu a absolvovat zácvik pod dozorem instruktora na konkrétním pracovišti stanoviště (střediska) letových provozních služeb, který musí trvat nejméně 160 hodin nebo 4 týdny podle toho, co je delším obdobím, |
b) | v případě, že je již držitelem průkazu způsobilosti, avšak pro jiné stanoviště letových provozních služeb, doba zácviku musí trvat nejméně 40 hodin nebo jeden týden podle toho, co je delším obdobím, |
c) | prokázat schopnost vykonávat činnosti vyplývající z příslušné funkce. |
1. - odbornost technik III. stupně
a) | základní kvalifikační úroveň příslušné odbornosti, pro niž se předpokládá vyšší odborné vzdělání technického směru s maturitou se složením odborné zkoušky, případně ukončené úplné střední odborné vzdělání se složením odborné zkoušky, popřípadě odborné vzdělání a absolvování kurzu; u absolventů civilních škol se vyžaduje odborné zaškolení a absolvování vojenského odborného kurzu, |
b) | za odbornou zkoušku se považuje získání 3. třídy a její obnova každé tři roky. |
2. - odbornost technik II. stupně
a) | střední kvalifikační úroveň příslušné odbornosti, pro niž se předpokládá praxe v oboru vojenského letectví na úrovni technika III. stupně, ukončené vysokoškolské vzdělání technického směru se složením odborné zkoušky a tři roky praxe, ukončené vyšší odborné vzdělání technického směru s maturitou se složením odborné zkoušky, případně ukončené úplné střední odborné vzdělání se složením zkoušky a pět let praxe, |
b) | za odbornou zkoušku se považuje získání 2. třídy a její obnova každé tři roky. |
3. - odbornost technik I. stupně
a) | vyšší kvalifikační úroveň příslušné odbornosti, pro niž se předpokládá praxe v oboru vojenského letectví na úrovni technika II. stupně, ukončené vysokoškolské vzdělání technického směru se složením odborné zkoušky a pět let praxe, ukončené vyšší odborné vzdělání technického směru s maturitou se složením odborné zkoušky a sedm let praxe, případně ukončené úplné střední odborné vzdělání se složením zkoušky a osm let praxe, |
b) | za odbornou zkoušku se považuje získání 1. třídy a její obnova každé tři roky. |
1. - odbornost technik III. stupně
Základní odborná úroveň, pro niž se předpokládá odborné vzdělání, popřípadě odborná příprava a absolvování kurzu, u absolventů civilních středních škol, kteří mají ukončené úplné střední vzdělání nebo střední odborné vzdělání, se vyžaduje odborné zaškolení a absolvování vojenského odborného kurzu; pro pracovníky se základním vzděláním se požaduje jeden rok praxe v oboru a absolvování vojenského odborného kurzu.
2. - odbornost technik II. stupně
Střední odborná úroveň, pro niž se předpokládá ukončené vysokoškolské vzdělání technického nebo přírodovědného směru a jeden rok praxe v oboru, vyšší odborné vzdělání technického nebo přírodovědného směru s maturitou a jeden rok praxe v oboru nebo úplné střední odborné vzdělání technického směru a jeden rok praxe v oboru, případně úplné střední všeobecné vzdělání a tři roky praxe v oboru na úrovni technika III. stupně.
3. - odbornost technik I. stupně
Nejvyšší odborná úroveň, pro niž se předpokládá ukončené vysokoškolské vzdělání technického nebo přírodovědného směru a tři roky praxe v oboru, vyšší odborné vzdělání technického nebo přírodovědného směru s maturitou a pět let praxe v oboru, případně ukončené úplné střední odborné vzdělání a osm let praxe v oboru na úrovni technika II. stupně.
Veronika Bílková, Kateřina Šimáčková, Alla Tymofeyeva - Wolters Kluwer ČR, a.s.
Stárnutí obyvatelstva přináší nové příležitosti – lidé, kteří žijí déle, produkují více zdrojů a mají více času na to, aby dosáhli toho, co ve svém životě považují za důležité. Současně tento jev vytváří nové výzvy – lidé, kteří žijí déle, spotřebují více zdrojů, vyžadují více ... pokračování
Cena: 649 KčKOUPIT
JUDr. Eva Šormová - Anag, spol. s r. o.
Jedná se o třetí vydání této publikace, které je aktualizované a doplněné podle zkušeností a poznatků nabytých za dobu platnosti správního řádu. Příručka je praktická a může sloužit jak ke každodennímu používání, tak pro nárazovou potřebu novým úředníkům, starostům, účastníkům a ... pokračování
Cena: 579 KčKOUPIT
Miloslav Hnátek - GRADA Publishing, a. s.
Autor provádí čtenáře spletitým souborem daňových předpisů, pokynů a stanovisek s cílem je přivést k zamyšlení, zda z nevědomosti neplatí daňové správě zbytečně více na dani z příjmů fyzických osob než je jejich zákonnou povinností. Je řada technik a chytrých postupů jak prozíravým ... pokračování
Cena: 389 KčKOUPIT
Sbírka zákonů a mezinárodních smluv | |
Poslední právní akt: | 76 |
Finanční zpravodaj | |
Poslední číslo vydané MF: | 6 |
Poslední předpis: | 7 |
Stav k 20. 3. 2025 |
Nakladatelství Sagit, a. s.
Horní 457/1, 700 30 Ostrava-Hrabůvka
Společnost je zapsaná v obchodním
rejstříku vedeném KS v Ostravě,
oddíl B, vložka 3086.
IČ: 277 76 981
DIČ: CZ27776981
Zásilkový obchod: 558 944 614
Předplatné ÚZ: 558 944 615
Software: 558 944 629
Knihkupci: 558 944 621
Inzerce: 558 944 634
Zásilkový obchod: obchod@sagit.cz
Předplatné ÚZ: predplatne@sagit.cz
Software: software@sagit.cz
Knihkupci: knihkupci@sagit.cz
Inzerce: inzerce@sagit.cz