Váš nákupní košík: prázdný Přihlášení obchod@sagit.cz
132
Ministerstvo dopravy stanoví podle § 66 odst. 1 a 3 zákona č. 266/1994 Sb., o dráhách, ve znění zákona č. 23/2000 Sb., zákona č. 103/2004 Sb., zákona č. 181/2006 Sb., zákona č. 191/2006 Sb., zákona č. 194/2010 Sb., zákona č. 134/2011 Sb., zákona č. 64/2014 Sb., zákona č. 319/2016 Sb., zákona č. 367/2019 Sb. a zákona č. 426/2021 Sb., (dále jen „zákon“) k provedení § 5 odst. 5, § 7 odst. 1, § 20 odst. 4 a § 49o odst. 9 zákona:
Vyhláška č. 177/1995 Sb., kterou se vydává stavební a technický řád drah, ve znění vyhlášky č. 243/1996 Sb., vyhlášky č. 346/2000 Sb., vyhlášky č. 413/2001 Sb., vyhlášky č. 577/2004 Sb., vyhlášky č. 58/2013 Sb., vyhlášky č. 8/2015 Sb., vyhlášky č. 117/2017 Sb., vyhlášky č. 48/2018 Sb. a vyhlášky č. 269/2020 Sb., se mění takto:
1. V úvodní větě vyhlášky se slova „§ 5 odst. 3, § 6 odst. 1, § 7 odst. 2 a § 20 odst. 3“ nahrazují slovy „§ 5 odst. 5, § 6 odst. 1 a 2, § 7 odst. 1, § 20 odst. 4 a § 49o odst. 9“.
2. V § 5 odst. 2 písmeno a) zní:
„a) | technická způsobilost určených technických zařízení doložená
|
3. V § 11 se doplňuje odstavec 12, který zní:
„(12) Na dráze budované pro rychlost vyšší než 200 km/h, nejde-li o úsek v tunelu, musí být zachován mezi stavbami, pevnými zařízeními nebo jinými překážkami a přilehlou kolejí této dráhy volný prostor z důvodu ochrany staveb a pevných zařízení před aerodynamickým zatížením. Volný prostor nesmí sloužit ke skladování předmětů, které nejsou pevně spojeny se zemí, nestanoví-li provozovatel dráhy jinak.“.
4. V § 16 se za odstavec 1 vkládá nový odstavec 2, který zní:
„(2) Na dráze budované pro rychlost vyšší než 160 km/h není přípustné zřizovat přechod určený pro cestující nebo veřejnost.“.
Dosavadní odstavce 2 až 6 se označují jako odstavce 3 až 7.
5. V § 16 odst. 7 větě první se číslo „4“ nahrazuje číslem „5“.
6. V § 19 se doplňuje odstavec 4, který zní:
„(4) V dopravně na dráze budované pro rychlost vyšší než 200 km/h musí být chráněna přímou boční ochranou zajištěnou výhradně odvratnou kolejí
a) | hlavní a předjízdná staniční kolej od manipulační koleje a |
b) | hlavní kolej od předjízdné staniční koleje.“. |
7. V § 23 odst. 1 písm. d) bod 3 zní:
„3. | jde-li o trať dráhy celostátní nebo regionální, evropským vlakovým zabezpečovacím systémem6), nebo“. |
Poznámka pod čarou č. 6 zní:
„6) | Nařízení Komise (EU) 2016/919 ze dne 27. května 2016 o technické specifikaci pro interoperabilitu týkající se subsystémů „Řízení a zabezpečení“ železničního systému v Evropské unii, v platném znění.“. |
8. V § 23 odst. 1 písm. d) bodě 4 se slova „vlakovým zabezpečovacím systémem ERTMS/ETCS podle předpisu Evropské unie“ nahrazují slovy „evropským vlakovým zabezpečovacím systémem6)“.
9. V § 23 se doplňuje odstavec 7, který zní:
„(7) Pro obsluhu zabezpečovacího zařízení na dráze budované pro rychlost vyšší než 200 km/h se zřizuje záložní pracoviště umístěné odlišně od hlavního pracoviště.“.
10. Za § 24 se vkládají nové § 24a a 24b, které včetně nadpisu a poznámky pod čarou č. 8 znějí:
Při rekonstrukci nebo modernizaci stavby dráhy celostátní nebo regionální musí být zajištěno uspořádání elektrických, sdělovacích a zabezpečovacích zařízení umožňující provozování střídavé trakční soustavy o napětí 25 kV s kmitočtem 50 Hz.
(1) Dráha celostátní budovaná pro rychlost vyšší než 200 km/h se navrhuje s ohledem na zajištění její provozní spolehlivosti tak, aby
a) | doba narušení provozování drážní dopravy, za jehož vznik odpovídá provozovatel dráhy, z důvodu poruch součástí dráhy8), nepřesáhla 1 minutu na 1 000 vlakových kilometrů na dané části dráhy za období platnosti jízdního řádu, |
b) | délka trvání každé jednotlivé poruchy součástí dráhy s narušením provozování drážní dopravy, za jejíž vznik odpovídá provozovatel dráhy8), nepřesahovala 200 minut a |
c) | počet narušení provozování drážní dopravy, za jejichž vznik odpovídá provozovatel dráhy8), nebyl vyšší než 15 na 100 km délky dráhy za období platnosti jízdního řádu. |
(2) Dráha celostátní budovaná pro rychlost vyšší než 200 km/h musí být zabezpečena proti vniknutí nepovolaných osob, zvěře nebo pádu cizích předmětů na takovou dráhu.
8) | § 4 odst. 1 písm. b) vyhlášky č. 76/2017 Sb., o obsahu a rozsahu služeb poskytovaných dopravci provozovatelem dráhy a provozovatelem zařízení služeb.“. |
11. V § 26 se doplňují odstavce 5 až 7, které znějí:
„(5) Prohlídky, měření stavebnětechnického stavu a ověřování provozních parametrů staveb dráhy vybudované pro rychlost vyšší než 200 km/h se provádí v nočních hodinách mezi dvacátou třetí a pátou hodinou; v jiné době se údržba dráhy provádí pouze ve výjimečných případech a po nezbytně nutnou dobu.
(6) Na dráze budované pro rychlost vyšší než 200 km/h se pro zajištění provozuschopnosti dráhy a bezpečnosti drážní dopravy zřizují automatizované diagnostické systémy a provádějí se pravidelné prohlídky a měření staveb ve lhůtách stanovených provozovatelem dráhy v technologických postupech tak, aby byla zajištěna provozní spolehlivost takové dráhy podle § 24b odst. 1 této vyhlášky.
(7) Naměřené hodnoty technického stavu a další skutečnosti zjištěné při pravidelných prohlídkách rozhodné pro zajištění provozuschopnosti dráhy, včetně výstupů z automatizovaných diagnostických systémů podle odstavce 6, musí být evidovány prostřednictvím digitálního záznamového systému ve lhůtách stanovených provozovatelem dráhy a uloženy po dobu nejméně 5 let.“.
12. V § 54 odst. 2 se číslo „70“ nahrazuje číslem „80“.
13. V § 72 odst. 4 se věta první nahrazuje větou „Vozidla kyvadlové dráhy lanové musí být vybavena průvodcem ovladatelnými nebo dálkově ovládanými vnějšími světlomety a koncovým světlem červené barvy, přepínatelnými podle směru jízdy.“.
14. V § 83 odstavec 7 zní:
„(7) Vozidla kabinové lanové dráhy musí být vybavena zabezpečenými tlačítky pro nouzové zastavení chodu lanové dráhy.“.
Tato vyhláška nabývá účinnosti dnem 1. července 2023.
Ministr:
Mgr. Kupka v. r.
JUDr. Bořivoj Šubrt, Mgr. Michal Vrajík - Anag, spol. s r. o.
Po dlouhé době přichází na trh samostatná publikace k problematice skončení pracovního poměru a dalších základních pracovněprávních vztahů, kterou autoři pojímají komplexně – jsou v ní vyloženy všechny způsoby ... pokračování
Cena: 409 KčKOUPIT
Sagit, a. s.
Nová publikace obsahuje soubor předpisů, které se postupně dostaly do českého právního řádu s cílem zvyšovat transparentnost a bránit korupčnímu jednání veřejných i firemních činitelů. Publikace obsahuje zákony: o svobodném přístupu k informacím, o střetu zájmů, o registru smluv, o ... pokračování
Cena: 112 KčKOUPIT
Alexander Bělohlávek - C. H. Beck
Po více než deseti letech vychází nové vydání komentáře k zákonu o rozhodčím řízení a o výkonu rozhodčích nálezů. Vzhledem ke změnám právní úpravy a přijetí nového zákonu a o mezinárodním právu soukromém, pak ... pokračování
Cena: 2 890 KčKOUPIT
Sbírka zákonů a mezinárodních smluv | |
Poslední právní akt: | 257 |
Finanční zpravodaj | |
Poslední číslo vydané MF: | 6 |
Poslední předpis: | 6 |
Stav k 5. 9. 2024 |
Nakladatelství Sagit, a. s.
Horní 457/1, 700 30 Ostrava-Hrabůvka
Společnost je zapsaná v obchodním
rejstříku vedeném KS v Ostravě,
oddíl B, vložka 3086.
IČ: 277 76 981
DIČ: CZ27776981
Zásilkový obchod: 558 944 614
Předplatné ÚZ: 558 944 615
Software: 558 944 629
Knihkupci: 558 944 621
Inzerce: 558 944 634
Zásilkový obchod: obchod@sagit.cz
Předplatné ÚZ: predplatne@sagit.cz
Software: software@sagit.cz
Knihkupci: knihkupci@sagit.cz
Inzerce: inzerce@sagit.cz