Váš nákupní košík:  prázdný Přihlášení obchod@sagit.cz

Navigace:  Úvod  »  Zákony  »  Sledování změn právních předpisů

ZÁKON č. 261/2007 Sb.,

o stabilizaci veřejných rozpočtů

Účinnost:

1. 1. 2008
vybraná ustanovení 1. 1. 2009

Zdroj:

částka 85/2007 Sb.

 

Oblast: Daně

Novelizované předpisy:

  • Zákon č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, ve znění pozdějších předpisů
  • Zákon č. 593/1992 Sb., o rezervách pro zjištění základu daně z příjmů, ve znění pozdějších předpisů
  • Zákon č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů
  • Zákon č. 338/1992 Sb., o dani z nemovitostí, ve znění pozdějších předpisů
  • Zákon č. 357/1992 Sb., o dani dědické, dani darovací a dani z převodu nemovitostí, ve znění pozdějších předpisů
  • Zákon č. 215/2005 Sb., o registračních pokladnách a o změně některých zákonů (zákon o registračních pokladnách), ve znění pozdějších předpisů
  • Zákon č. 337/1992 Sb., o správě daní a poplatků, ve znění pozdějších předpisů
  • Zákon č. 353/2003 Sb., o spotřebních daních, ve znění pozdějších předpisů

Nové předpisy:

  • Část čtyřicátá pátá – Daň ze zemního plynu a některých dalších plynů
  • Část čtyřicátá šestá – Daň z pevných paliv
  • Část čtyřicátá sedmá – Daň z elektřiny

Anotace:

A) K zákonu č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů

  • Tato rozsáhlá novela zákona o daních z příjmů (dále „ZDP“) je přímou realizací reformy veřejných financí, obsahuje 245 novelizujících bodů a 18 odstavců přechodných ustanovení a je svým rozsahem jednoznačně nejvýznamnější novelou od samého počátku účinnosti zákona o daních z příjmů (dále „ZDP“).
  • Níže jsou uvedeny nejdůležitější změny ZDP s tím, že podrobný komentář ke všem změnám vč. úplného srovnávacího znění zákona je k dispozici v publikaci „Reforma daní z příjmů od roku 2008“ - viz 4. stranu obálky, kterou si můžete objednat na internetových stránkách www.dpr.sagit.cz.

Daň z příjmů fyzických osob

  • Upravují se sazby daně z příjmů fyzických osob:
    - ze současného progresivního způsobu stanovení v intervalu 12 až 32 % na jednotnou sazbu daně ve výši 15 % v roce 2008 a 12,5 % od roku 2009,
    - zvláštní sazby daně z výše až 25 % se snižují na max. výši až 15 %.
  • Mění se způsob stanovení základu daně:
    - ze závislé činnosti. Daň se vypočítává z tzv. superhrubé mzdy, tedy ze základu daně nesníženého o pojistné na zdravotní a sociální pojištění placené zaměstnancem a zvýšeného o částku odpovídající pojistnému hrazenému zaměstnavatelem. Zaměstnanci tedy platí daň z příjmů i z částky, která není jejich příjmem,
    - z podnikání nebo z jiné samostatné výdělečné činnosti. Obdobně jako u zaměstnanců povinné pojistné nesníží základ daně, tak i u osob samostatně výdělečně činných je při stanovení základu daně vyloučena možnost uplatnit pojistné na zdravotní a sociální pojištění v daňových výdajích. Tím se základ daně u těchto osob rozšíří bez ohledu na to, jakou formou výdaje uplatňují. U těch, kteří uplatňují skutečné výdaje, se bude jednat o nedaňový výdaj, a u těch, kteří uplatňují výdaje příslušným procentem z příjmů, nebude možné o zaplacené pojistné snížit základ daně. Obdobně se bude postupovat i u těch osob, které nejsou nemocensky pojištěny a pojistí se na denní dávku při dočasné pracovní neschopnosti u soukromé pojišťovny. Ani toto soukromé pojištění nebude možné uplatnit jako daňový výdaj.
  • Zavedení jednotné sazby daně samo o sobě znevýhodní osoby s nízkými příjmy, které doposud zdaňují příjmy v nejnižším daňovém pásmu sazbou 12 %. Za účelem kompenzace tohoto negativního dopadu a zachování stávající míry zdanění pro osoby s nízkými příjmy se výrazným způsobem zvyšují
    - částky, o které se daň snižuje:
    - na poplatníka
    (z částky 7 200 Kč na částku 24 840 Kč v roce 2008 a 16 560 Kč od roku 2009),
    - na manželku (manžela)
    (z částky 4 200 Kč na částku 24 840 Kč v roce 2008 a 16 560 Kč od roku 2009
    - pobírá-li poplatník částečný invalidní důchod
    (z částky 1 500 Kč na částku 2 520 Kč),
    - pobírá-li poplatník plný invalidní důchod
    (z částky 3 000 Kč na částku 5 040 Kč),
    - je-li poplatník držitelem průkazu ZTP/P
    (z částky 9 600 Kč na částku 16 140 Kč),
    - po dobu přípravy poplatníka na budoucí povolání
    (z částky 2 400 Kč na částku 4 020 Kč);
    částky daňového zvýhodnění (z částky 6 000 Kč na jedno vyživované dítě na částku 10 680 Kč v roce 2008 a 10 200 Kč od roku 2009),
    výše maximálního daňového bonusu (z částky 30 000 Kč na částku 52 200 Kč).
  • Ruší se společné zdanění manželů, přičemž možnost uplatnění nezdanitelných částek - které při společném zdanění manželů mohl uplatnit i ten z manželů, který neměl žádné vlastní příjmy - na druhého z manželů nepřechází, stejně jako nepřechází další slevy na dani, takže tato dřívější výhoda bez náhrady zaniká.
  • Ruší se tzv. minimální základ daně (minimální výše daně).
  • Zvyšuje se sazba daně (zvláštní sazba daně) z příjmů autorů za příspěvky do novin, časopisů, rozhlasu nebo televize, a to z 10 na 15 %, přičemž se současně zvyšuje hranice měsíčního úhrnu těchto příjmů od téhož plátce, do které lze uplatnit tuto zvláštní sazbu daně, a to z částky 3 000 Kč na částku 7 000 Kč.

Daň z příjmů právnických osob

  • Snižuje se sazba daně z příjmů právnických osob ze současných 24 % na:
    21 % za zdaňovací období započaté v roce 2008,
    20 % za zdaňovací období započaté v roce 2009,
    19 % počínaje zdaňovacím obdobím započatým v roce 2010.
  • Mění se podmínky zdanění při přeměnách, fúzích a rozděleních společností, výměnách podílů či převodech podniků.
  • Rozšiřuje se systém osvobození příjmů z dividend nebo jiných podílů na zisku, resp. z převodu podílů vyplácených subjekty ze třetích zemí, které plynou ve stanovených případech mateřské společnosti ze vztahu ke společnosti dceřiné.

Společná ustanovení

  • Ruší se osvobození:
    - úrokových příjmů z hypotečních zástavních listů, které budou emitovány počínaje 1. 1. 2008,
    - vybraných příjmů plynoucích odborovým organizacím a zoologickým zahradám.
  • Mezi daňové náklady se zařazují náklady na zlikvidované nepotřebné zásoby, což je zásadní průlom do dosavadní praxe. K prokázání likvidace je poplatník povinen vypracovat protokol, kde uvede důvody likvidace, způsob, čas a místo provedení likvidace, specifikaci předmětů likvidace a způsob naložení se zlikvidovanými předměty. Současně je v tomto protokolu nutno uvést i pracovníky za provedení likvidace zodpovědné.
  • Stanoví se povinnost zvýšit výsledek hospodaření před zjištěním základu daně poplatníků, kteří vedou účetnictví, o hodnotu neuhrazených závazků zachycených v účetnictví dlužníka, které odpovídají pohledávkám, od jejichž splatnosti uplynulo 36 měsíců, či pohledávkám již promlčeným (tato povinnost se netýká stanovených výjimek).
  • V oblasti nákladů vynaložených na péči o zaměstnance se mění zejména podmínky daňové uznatelnosti nákladů na:
    - vzdělávání a rekvalifikace,
    - výchovu žáků učilišť,
    - penzijní připojištění a kapitálové životní pojištění,
    - dopravu do a ze zaměstnání,
    - přechodné ubytování zaměstnanců,
    - další nepeněžní plnění poskytovaná zaměstnancům,
    - poskytování nealkoholických nápojů.
  • Ruší se limit daňového odpisování či uplatňování nájemného při finančním leasingu osobních automobilů (dosud max. do výše 1 500 000 Kč) a prodlužuje se doba odpisování osobních automobilů ze současných 4 let na 5 let.
  • Mezi hmotný majetek, jehož odpisování se vylučuje, je nově zařazen majetek nabytý darem, jehož bezúplatné nabytí bylo osvobozeno od daně darovací.
  • Za technické zhodnocení jednotlivého nehmotného majetku se považují i takové zásahy do majetku (při naplnění věcného charakteru tohoto zásahu), kdy výše výdajů nepřesahuje zákonem stanovený limit, pokud je poplatník na základě svého rozhodnutí neuplatní přímo jako náklad daňově účinný.
  • Prodlužuje se minimální doba trvání nájemního vztahu u finančního leasingu, a to na úroveň doby odpisování majetku stanovené v § 30 odst. 1 ZDP pro majetek hmotný movitý a 30 let pro nemovitosti. Tato doba je počítána (beze změny oproti dosud uplatňovaným principům) ode dne, kdy byla věc nájemci přenechána ve stavu způsobilém k obvyklému užívání.
    Úpravy doznala i problematika finančního leasingu poskytovaného ze zahraničí. Nájemné je v těchto případech předmětem zdanění zvláštní sazbou daně (nestanoví-li smlouva o zamezení dvojího zdanění jinak) ve výši 5 % (dosud činila zvláštní sazba daně 1 %).
    Uvedené změny postihují pouze majetek najatý touto formou počínaje 1. 1. 2008.
  • Mění se podmínky omezující daňovou účinnost finančních nákladů z úvěrů a půjček při tzv. nízké kapitalizaci [podle § 25 odst. 1 písm. w) ZDP].
  • Zavádí se právo poplatníka požádat správce daně o vydání rozhodnutí o závazném posouzení skutečností, které se týkají výdajů:
    - které nelze přiřadit pouze ke zdanitelným příjmům,
    - spojených s používáním nemovitosti zčásti k podnikání (k pronájmu) a zčásti k soukromým účelům,
    - na realizaci projektů výzkumu a vývoje,
    - na technické zhodnocení, resp. opravu či údržbu.
    Správní poplatek za posouzení činí podle zákona o správních poplatcích 10 000 Kč.

B) K zákonu č. 593/1992 Sb., o rezervách pro zjištění základu daně z příjmů

  • Ruší se možnost tvořit daňově uznatelné opravné položky k pohledávkám, u kterých poplatník nesplňuje podmínku jejich aktivního vymáhání v rámci rozhodčího, soudního nebo správního řízení, pokud jejich rozvahová hodnota k okamžiku jejich vzniku byla 200 000 Kč a vyšší.
    Toto omezení však bude aplikováno až v těch případech, kdy tvorba opravných položek bude zahájena počínaje 1. lednem 2008.
  • Pro opravné položky, jejichž tvorba byla či bude započata do 31. 12. 2007, platí i nadále původní nerestriktivní režim a takto již vytvořené opravné položky nebude nutno v roce 2008 rušit, a to ani v případech, kdy příslušná rozhodčí, soudní či správní řízení nebyla či nebudou zahájena.
  • Daňově uznatelné opravné položky podle § 8c zákona o rezervách (tj. tvořené až do výše 100 % neuhrazené rozvahové hodnoty pohledávky bez příslušenství, jestliže rozvahová hodnota bez příslušenství v okamžiku vzniku pohledávky nepřesáhla částku 30 000 Kč a od konce sjednané lhůty splatnosti uplynulo nejméně 12 měsíců) lze při splnění stanovených podmínek tvořit kdykoli v průběhu zdaňovacího období, nikoli již pouze k jeho poslednímu dni. Zakázána je však i nadále jejich tvorba v období jiném než zdaňovacím, byť by za toto jiné období bylo daňové přiznání podáno.
  • Ruší se daňová uznatelnost vyrovnávací rezervy a jiných technických rezerv v pojišťovnictví, a to v případě životního i neživotního pojištění. Zůstatky těchto dosud vytvořených rezerv je nutno zrušit ve zdaňovacím období započatém v roce 2008.

Podrobný komentář ke změnám v zákonu o daních z příjmů i v zákonu o rezervách najdete v publikaci „Reforma daní z příjmů 2008“. Tato publikace obsahuje také srovnávací znění zákona 2007 a 2008 s barevně odlišenými změnami. Více informací na www.dpr.sagit.cz .

C) K zákonu č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty

Nejdůležitější změny jsou následující:

  • Zvyšuje se snížená sazba DPH z 5 % na 9 %.
  • U zdanitelného plnění se uplatní sazba DPH platná v den vzniku povinnosti přiznat daň. To například znamená, že pokud při přijetí zálohy v roce 2007 vznikla dodavateli povinnost přiznat z této platby DPH v 5% sazbě, tak v roce 2008 bude podléhat 9% sazbě už jen rozdíl do celkové částky za plnění.
  • Snížená sazba DPH se v případě staveb k bydlení uplatní:
    - při poskytnutí stavebních a montážních prací spojených s výstavbou stavby pro sociální bydlení, včetně jejího příslušenství. Snížená sazba DPH se uplatní také při poskytnutí stavebních a montážních prací, kterými se bytový dům, rodinný dům, byt nebo prostor, který byl určen k jiným účelům než k bydlení, mění na stavbu pro sociální bydlení. Sociálním bydlením je například byt, jehož celková podlahová plocha nepřesáhne 120 m2, nebo rodinný dům, jehož celková podlahová plocha nepřesáhne 350 m2,
    - do konce roku 2010 při poskytnutí stavebních a montážních prací spojených se změnou nebo opravou dokončené stavby bytového domu, rodinného domu nebo bytu, včetně jejich příslušenství (tzn. nejde jen o stavby pro sociální bydlení). Avšak při poskytnutí těchto prací na jiné stavbě, kde je pouze její část určena pro bydlení, se uplatní snížená sazba daně jen u prací poskytnutých výlučně pro část stavby určenou pro bydlení. Od roku 2011 se pak uplatní snížená sazba DPH při poskytnutí těchto prací jen tehdy, pokud půjde o stavbu pro sociální bydlení.
  • Pokud stavba pro bydlení nebude splňovat definici stavby pro sociální bydlení a její převod nebude od DPH osvobozen, bude převod podléhat základní sazbě DPH. (Dojde-li u převodu takovéto stavby k právním účinkům vkladu do 31. prosince 2007, uplatní se snížená sazba daně v dosavadní výši 5 %.)
  • Upřesňuje se, že se do základu daně zahrnuje také daň z elektřiny, daň ze zemního plynu a některých dalších plynů a daň z pevných paliv.
  • Skupina spojených osob se sídlem, místem podnikání nebo provozovnou v tuzemsku, může zaregistrovat k DPH skupinu; potom se za samostatnou osobu povinnou k dani považuje skupina. V této souvislosti se v zákoně o DPH upravují jednotlivé podrobnosti týkající se skupiny. Aby se skupina stala plátcem DPH od 1. ledna 2009 (dříve to není možné), musela být přihláška k registraci skupiny podána nejpozději do 31. 10. 2008.
  • Osoba, která požádá o vrácení DPH zaplacené z prostředků nenávratné zahraniční pomoci nebo z prostředků ze zdrojů Evropské unie poskytnutých na podporu projektů výzkumu a vývoje, má při splnění stanovených podmínek na vrácení DPH nárok.
  • Zavádí se právo poplatníka požádat správce daně o vydání rozhodnutí o závazném posouzení skutečnosti, zda je zdanitelné plnění z hlediska sazby daně správně zařazeno do základní nebo snížené sazby DPH. Správní poplatek podle zákona o správních poplatcích činí 10 000 Kč.

D) K zákonu č. 338/1992 Sb., o dani z nemovitostí

  • Zvyšuje se koeficient, kterým se násobí základní sazba daně (příp. zvýšená sazba daně u staveb), stanovený pro obce do 600 obyvatel, a to z hodnoty 0,3 resp. 0,6 na hodnotu 1,0. Hodnota koeficientu 1,0 je nejnižší možnou hodnotou, na kterou mohou obce do 25 000 obyvatel obecně závaznou vyhláškou tento koeficient pro jednotlivé části obce snížit.
  • Obec může obecně závaznou vyhláškou osvobodit od daně z pozemků pozemky orné půdy, chmelnice, vinice, ovocné sady a trvalé travní porosty. Přitom však obec může z osvobození vyjmout pozemky v zastavěném území nebo v zastavitelné ploše obce, pokud tak stanoví v obecně závazné vyhlášce, ve které současně tyto pozemky vymezí parcelním číslem a názvem příslušného katastrálního území.
  • Obec může obecně závaznou vyhláškou stanovit pro všechny nemovitosti na území celé obce jeden místní koeficient (ve výši 2, 3, 4 nebo 5), kterým se vynásobí daňová povinnost poplatníka za jednotlivé druhy nemovitostí.

E) K zákonu č. 357/1992 Sb., o dani dědické, dani darovací a dani z převodu nemovitostí

  • Rozšiřuje se úplné osvobození:
    - od daně dědické u dědictví mezi osobami ve II. skupině (u těchto osob se dosud uplatňovalo osvobození jen částečné; osvobození úplné se uplatňovalo pouze mezi osobami v I. skupině),
    - od daně darovací u darů mezi osobami v I. a II. skupině (u těchto osob se dosud uplatňovalo osvobození jen částečné).
    Daňové přiznání se v případech úplného osvobození (stejně jako dosud) nepodává.
  • Věcná břemena zřízená bezúplatně současně s darováním nemovitostí se stávají předmětem daně darovací a tak se při splnění stanovených podmínek na ně vztahuje mimo jiné výše uvedené osvobození od daně darovací (dosud byla věcná břemena předmětem daně z převodu nemovitostí, kde bylo možné osvobození od daně uplatnit jen výjimečně).
  • Dojde-li ke zpětnému nabytí nemovitosti původním převodcem do 3 let od vkladu práva do katastru nemovitostí nebo ode dne nabytí vlastnictví k nemovitosti, promine finanční ředitelství na základě žádosti daňového subjektu nebo ručitele (jsou-li současně splněny ostatní stanovené podmínky) daň z převodu nemovitostí nebo daň darovací.

F) K zákonu č. 215/2005 Sb., o registračních pokladnách a o změně některých zákonů (zákon o registračních pokladnách)

  • Ruší se povinnost evidence plateb prostřednictvím registračních pokladen (ruší se zákon o registračních pokladnách).

G) K zákonu č. 337/1992 Sb., o správě daní a poplatků

  • V rámci ustanovení týkajících se institutu „rozhodnutí o závazném posouzení“ se stanoví následující úprava:
    - proti rozhodnutí o závazném posouzení se nelze odvolat,
    - rozhodnutí o závazném posouzení je při stanovení daňové povinnosti účinné vůči správci daně, který rozhoduje o daňové povinnosti daňového subjektu, na jehož žádost bylo rozhodnutí o závazném posouzení vydáno (dosud platilo, že je účinné vůči správci daně, který rozhodnutí o závazném posouzení vydal),
    - prokáže-li se při stanovení daně, že rozhodnutí o závazném posouzení bylo vydáno na základě nepřesných, neúplných nebo nepravdivých údajů daňového subjektu, nelze toto rozhodnutí použít.
  • V návaznosti na zrušení povinnosti evidovat přijaté platby formou registrační poklady, stanoví se daňovému subjektu, který v rámci své podnikatelské nebo jiné samostatné výdělečné činnosti přijímá nebo vydává platby v hotovosti, povinnost vést průběžně evidenci těchto plateb, pokud nezaznamenává údaje o těchto platbách v jiné evidenci stanovené zákonem.
  • Úrok z prodlení se nepředepíše a daňovému dlužníku nevzniká povinnost jej uhradit, nepřesáhne-li v úhrnu u jedné daně u jednoho správce daně za jedno zdaňovací období nebo za jeden kalendářní rok u jednorázových daní částku 200 Kč.

H) K zákonu č. 353/2003 Sb., o spotřebních daních

  • Zvyšuje se zdanění tabákových výrobků. Výše daně je následující:
    - u cigaret ve výši 28 % z ceny + 1,03 Kč/kus, nejméně však 1,92 Kč/kus
    (dosud 27 % z ceny + 0,88 Kč/kus, nejméně však 1,64 Kč/kus),
    - u doutníků a cigarillos ve výši 1,15 Kč/kus (dosud 0,90 Kč/kus),
    - u tabáku ve výši 1 280 Kč/kg (dosud 905 Kč/kg).
  • Ruší se úprava zdanění uhlovodíkových plynů, která je nyní předmětem samostatné části zákona o reformě veřejných financí (viz níže).
  • Upravují se podrobnosti zdanění odpadních olejů.
  • Ruší se osvobození některých biopaliv od daně.

I) K dani ze zemního plynu a některých dalších plynů
   K dani z pevných paliv
   K dani z elektřiny

  • Upravují se podmínky zdaňování zemního plynu a některých dalších plynů, pevných paliv a elektřiny tzv. ekologickými daněmi, a to pro každou z těchto daní - tedy daň ze zemního plynu a některých dalších plynů, daň z pevných paliv a daň z elektřiny - v samostatných částech zákona o stabilizaci veřejných rozpočtů.
  • K jednotlivým daním se stanoví zejména specifikace plátců daně, předmětu daně, základu a sazby daně, vzniku povinnosti daň přiznat a zaplatit, osvobození od daně, vystavování daňových dokladů, povinné evidence, zdaňovacího období, podávání daňových přiznání, splatnosti daně, správních deliktů a vymezení pojmů.

K tomuto zákonu viz též CENY-OCEŇOVÁNÍ, NEMOCENSKÉ POJIŠTĚNÍ, POPLATKY, PRACOVNĚPRÁVNÍ VZTAHY-ZAMĚSTNANOST, SOCIÁLNÍ ZABEZPEČENÍ, ŠKOLY, ÚČETNICTVÍ, ÚZEMNÍ SAMOSPRÁVA, ZDRAVOTNÍ POJIŠTĚNÍ-ZDRAVOTNÍ PÉČE.

Publikace k tématu

Daňové zákony 2025

Daňové zákony 2025

Sagit, a. s.

Soubor všech českých daňových zákonů, do kterých jsou promítnuty všechny změny k 1. 1. 2025 – daně z příjmů, DPH, daňový řád, daň silniční, daň z nemovitých věcí a další. Publikace obsahuje celkem 10 zákonů v úplném znění s tučně vyznačenými změnami. V této publikaci jsou obsaženy ... pokračování

Cena: 187 KčKOUPIT

Daňové zákony 2024

Daňové zákony 2024

Sagit, a. s.

Soubor všech českých daňových zákonů, do kterých jsou promítnuty všechny změny k 1. 1. 2024 – daně z příjmů, DPH, daňový řád, daň silniční, daň z nemovitých věcí a další. Publikace obsahuje celkem 10 zákonů v úplném znění s tučně vyznačenými změnami. V této publikaci jsou obsaženy ... pokračování

Cena: 159 KčKOUPIT

ÚZ č. 1431 - Koronavirus - speciální vydání

ÚZ č. 1431 - Koronavirus - speciální vydání

Sagit, a. s.

Od března 2020 byla přijata řada předpisů ke zmírnění dopadů vládních koronavirových opatření. Soubor těchto předpisů jsme vydali v červnu 2020 s tím, že se jedná o jednorázovou publikaci ÚZ; bohužel epidemie trvá a nové předpisy přibývají; dochází také k novelizaci stávajících ... pokračování

Cena: 145 KčKOUPIT

Nemovité věci v daních

Nemovité věci v daních

Miloslav Hnátek - GRADA Publishing, a. s.

Nemovité věci jsou jedním z obvyklých forem dobrého uložení peněžních prostředků s cílem zamezit znehodnocení a zamířit na jejich dlouhodobé zhodnocení. Nemovité věci vždy odrážejí vyšší řády finančních prostředků a tak je jim věnována určitá pozornost, vyskytují se v podnikatelském ... pokračování

Cena: 389 KčKOUPIT

ÚZ č. 1616 - Daně z příjmů, 2025

ÚZ č. 1616 - Daně z příjmů, 2025

Sagit, a. s.

Od ledna 2025 nabývají účinnosti další změny zákona o daních z příjmů; publikace dále obsahuje aktuální znění zákona o rezervách, novelizovaný zákon o některých daňových opatřeních ve vztahu k Ukrajině, vyhlášky a platné pokyny a sdělení Ministerstva financí.  Celkem 28 právních a ... pokračování

Cena: 187 KčKOUPIT

ÚZ č. 1624 - Sociální pojištění 2025

ÚZ č. 1624 - Sociální pojištění 2025

Sagit, a. s.

Publikace obsahuje 40 právních předpisů, které jsou rozděleny do čtyř kapitol: pojistné na sociální zabezpečení, nemocenské pojištění, důchodové pojištění, organizace a provádění sociálního zabezpečení. Od ledna 2025 došlo ke změnám všech zákonů; největší změny nastaly v zákoně o ... pokračování

Cena: 243 KčKOUPIT

Daňová evidence podnikatelů 2025

Daňová evidence podnikatelů 2025

Jiří Dušek - GRADA Publishing, a. s.

Publikace přináší nejnovější informace o vedení daňové evidence podle legislativy 2025. Je psána jednoduchou srozumitelnou formou, zpřístupňující a usnadňující osvojení daňových předpisů a jejich přenos do praxe. Aktuální vydání uvádí nové podmínky pro povinnou registraci k DPH, ... pokračování

Cena: 259 KčKOUPIT

Daňové tipy pro společnosti s ručením omezeným, 5. vydání

Daňové tipy pro společnosti s ručením omezeným, 5. vydání

Miloslav Hnátek - GRADA Publishing, a. s.

V publikaci předkládá autor zpracování vybraných témat správného uplatňování příslušných ustanovení zákona o daních z příjmů pro společnosti s ručením omezeným. Vždyť problematika daně z příjmů je upravena řadou daňových předpisů, pokynů a stanovisek daňové správy. Autor z této ... pokračování

Cena: 389 KčKOUPIT

Daňové a nedaňové náklady 2025

Daňové a nedaňové náklady 2025

Miloslav Hnátek - GRADA Publishing, a. s.

V publikaci autor předkládá čtenářům zpracování problematiky správného uplatňování nákladů v základu daně z příjmů. Cílem podnikání je tvorba zisku a každý podnikatel postupuje tak, aby mu ze zisku zbylo co nejvíce. Problematika daňových a nedaňových nákladů je tak každým ... pokračování

Cena: 389 KčKOUPIT

Zcela legální daňové triky 2025

Zcela legální daňové triky 2025

Miloslav Hnátek - GRADA Publishing, a. s.

Autor provádí čtenáře spletitým souborem daňových předpisů, pokynů a stanovisek s cílem je přivést k zamyšlení, zda z nevědomosti neplatí daňové správě zbytečně více na dani z příjmů fyzických osob než je jejich zákonnou povinností. Je řada technik a chytrých postupů jak prozíravým ... pokračování

Cena: 389 KčKOUPIT

ZPRAVODAJSTVÍ

Zpravodajství vás každý týden seznámí s novými právními předpisy a publikacemi z vašeho oboru.
Přihlaste se k bezplatnému odběru.

Právní akty

Sbírka zákonů
a mezinárodních smluv

číslo   /
  /

Sbírka mezinárodních smluv
(do 31. 12. 2023)

číslo   /
  /

Finanční zpravodaj

číslo   /
  /

Provozovatel

Nakladatelství Sagit, a. s.
Horní 457/1, 700 30 Ostrava-Hrabůvka
Společnost je zapsaná v obchodním
rejstříku vedeném KS v Ostravě,
oddíl B, vložka 3086.
IČ: 277 76 981
DIČ: CZ27776981

Telefony


Zásilkový obchod: 558 944 614
Předplatné ÚZ: 558 944 615
Software: 558 944 629
Knihkupci: 558 944 621
Inzerce: 558 944 634

E-maily


Zásilkový obchod: obchod@sagit.cz
Předplatné ÚZ: predplatne@sagit.cz
Software: software@sagit.cz
Knihkupci: knihkupci@sagit.cz
Inzerce: inzerce@sagit.cz

© 1996–2025 Nakladatelství Sagit, a. s. Všechna práva vyhrazena.