Váš nákupní košík: prázdný Přihlášení obchod@sagit.cz
9
Odvod se stanovuje pouze z částky dotace1 použité na financování předmětné veřejné zakázky (dále jen „částka použitá na financování předmětné veřejné zakázky“).
1. | porušení povinnosti stanovit lhůtu pro podání nabídky/žádosti o účast v minimální stanovené délce rozsah zkrácení lhůty činí 85 % až 100 % z požadované délky lhůty nebo lhůta činí 5 dní a méně odvod: 100 % z částky použité na financování předmětné veřejné zakázky rozsah zkrácení lhůty činí 50 % až méně než 85 % z požadované délky lhůty odvod: 25 % z částky použité na financování předmětné veřejné zakázky rozsah zkrácení lhůty činí 30 % až méně než 50 % z požadované délky lhůty odvod: 10 % z částky použité na financování předmětné veřejné zakázky rozsah zkrácení lhůty činí méně než 30 % z požadované délky lhůty odvod: 5 % z částky použité na financování předmětné veřejné zakázky |
2. | neoprávněné stanovení kratší lhůty pro doručení žádosti o poskytnutí zadávací dokumentace oproti délce lhůty pro podání nabídky délka lhůty představuje méně než 50 % délky lhůty pro podání nabídek odvod: 25 % z částky použité na financování předmětné veřejné zakázky délka lhůty představuje méně než 60 %, minimálně však 50 % délky lhůty pro podání nabídek odvod: 10 % z částky použité na financování předmětné veřejné zakázky délka lhůty představuje méně než 80 %, minimálně však 60 % délky lhůty pro podání nabídek odvod: 5 % z částky použité na financování předmětné veřejné zakázky délka lhůty představuje méně než 100 %, minimálně však 80 % délky lhůty pro podání nabídek odvod: 0,1 % z částky použité na financování předmětné veřejné zakázky |
3. | střet zájmů osob podílejících se na průběhu zadávacího řízení či osob, které mají nebo by mohly mít vliv na výsledek zadávacího řízení odvod: 100 % z částky použité na financování předmětné veřejné zakázky s možností snížení až na 5 % |
4. | závažné úmyslné jednání zadavatele za účelem znemožnění hospodářské soutěže odvod: 100 % z částky použité na financování předmětné veřejné zakázky s možností snížení až na 50 % |
5. | kartelové dohody2 mezi uchazeči o veřejnou zakázku odvod: 100 % z částky použité na financování předmětné veřejné zakázky s možností snížení až na 10 % |
6. | neuveřejnění oznámení o zahájení zadávacího řízení v Úředním věstníku EU3 odvod: 100 % z částky použité na financování předmětné veřejné zakázky s možností snížení až na 25 % |
7. | neuveřejnění oznámení o zahájení zadávacího řízení v Úředním věstníku EU (pokud zadavatel uveřejnil informace o řízení způsobem umožňujícím účast zahraničních dodavatelů) odvod: 25 % – 50 % z částky použité na financování předmětné veřejné zakázky |
8. | neprovedení zadávacího řízení odvod: 100 % z částky použité na financování předmětné veřejné zakázky s možností snížení až na 35 % |
9. | provedení zadávacího řízení v neodpovídajícím režimu odvod: 25 % – 30 % z částky použité na financování předmětné veřejné zakázky |
10. | zadání veřejné zakázky v jednacím řízení bez uveřejnění při nesplnění podmínek jeho použití4 odvod: 100 % z částky použité na financování předmětné veřejné zakázky s možností snížení až na 25 % |
11. | neoprávněné zadání víceprací v jednacím řízení bez uveřejnění týkající se překročení zákonného limitu hodnoty původní veřejné zakázky5 odvod: 100 % z částky použité na financování víceprací, které překračují zákonný limit hodnoty původní veřejné zakázky |
12. | neoprávněné rozdělení předmětu plnění veřejné zakázky odvod: 25 % – 50 % z částky použité na financování předmětné veřejné zakázky |
13. | neodůvodněné nerozdělení veřejné zakázky na jednotlivé části, připouští-li to povaha předmětu veřejné zakázky odvod: 10 % z částky použité na financování předmětné veřejné zakázky s možností snížení až na 5 % |
14. | nevyžádání si písemného zdůvodnění podstatných částí nabídky od uchazeče před jeho vyloučením z důvodu mimořádně nízké nabídkové ceny odvod: 25 % – 50 % z částky použité na financování předmětné veřejné zakázky |
15. | neoprávněná podstatná změna smlouvy po jejím uzavření (vyjma navýšení ceny veřejné zakázky) odvod: 25 % – 30 % z částky použité na financování předmětné veřejné zakázky |
16. | neoprávněná podstatná změna smlouvy po jejím uzavření spočívající v navýšení ceny veřejné zakázky odvod: 25 % – 30 % z částky použité na financování předmětné veřejné zakázky + 100 % částky použité na financování předmětné veřejné zakázky, o kterou byla cena veřejné zakázky navýšena |
17. | hrubé porušení povinnosti zadat zakázku v souladu se zadávacími podmínkami či nabídkou vítězného uchazeče odvod: 25 % – 30 % z částky použité na financování předmětné veřejné zakázky |
18. | neodůvodněné omezení subdodávek (například: - v případě, kdy je v zadávací dokumentaci uloženo omezení využití subdodavatelů, avšak není zřejmé, k jaké části veřejné zakázky, resp. k jakým úkonům se toto omezení vztahuje) odvod: 10 % z částky použité na financování předmětné veřejné zakázky s možností snížení až na 5 % |
19. | nezveřejnění prodloužení lhůt pro doručení nabídek či prodloužení lhůt pro doručení žádostí o účast odvod: 10 % z částky použité na financování předmětné veřejné zakázky s možností snížení až na 5 % |
20. | porušení povinnosti poskytnout dodavatelům dostatečné informace o předmětu plnění odvod: 10 % z částky použité na financování předmětné veřejné zakázky s možností snížení až na 5 % |
21. | změna zadávacích podmínek (například: - změna kvalifikačních předpokladů či hodnotících kritérií v průběhu řízení - umožnění změny nabídky zájemce/uchazeče v průběhu hodnocení6 - významná změna podmínek v rámci jednacího řízení s uveřejněním oproti původním podmínkám) odvod: 50 % z částky použité na financování předmětné veřejné zakázky s možností snížení až na 25 % |
22. | ostatní výše neuvedená pochybení, která měla či mohla mít vliv na výsledek zadávacího řízení (například: - porušení zásady transparentnosti, rovného zacházení a nediskriminace - nezákonné příp. diskriminační kvalifikační předpoklady či hodnotící kritéria - neuvedení kvalifikačních předpokladů či hodnotících kritérií v požadovaném rozsahu - neuvedení způsobu hodnocení jednotlivých hodnotících kritérií - nedostatečné či nepřesné vymezení předmětu veřejné zakázky - nevyloučení uchazeče, který měl být vyloučen - uzavření smlouvy s uchazečem, který měl být vyloučen) odvod: 50 % z částky použité na financování předmětné veřejné zakázky s možností snížení až na 10 % |
23. | ostatní výše neuvedená pochybení, která nemohla ani (potenciálně) mít vliv na výsledek zadávacího řízení odvod: 0,1 % – 1 % z částky použité na financování předmětné veřejné zakázky |
1. | pozdní splnění nebo nesplnění termínů, lhůt či povinností (například: - ukončení projektu - ukončení realizace akce) odvod: 0,25 % z poskytnuté7 částky za každý započatý8 kalendářní měsíc trvání protiprávního stavu, nejvýše však 20 000 Kč za každý výše uvedený měsíc trvání protiprávního stavu |
2. | pozdní splnění nebo nesplnění jiných (administrativních) termínů, lhůt či povinností (například: - zaslání monitorovací zprávy - zaslání závěrečného vyhodnocení akce - předložení dokumentace k finančnímu vypořádání - povinnost hlášení určitých skutečností jako například hlášení o navýšení vlastních zdrojů, či zasílání jiných dokumentů) odvod: 0,25 % z poskytnuté částky za každý započatý kalendářní měsíc trvání protiprávního stavu, nejvýše však 10 000 Kč za každý výše uvedený měsíc trvání protiprávního stavu, přičemž výše odvodu za dané porušení nepřekročí 3 % z poskytnuté částky |
3. | porušení rozpočtové kázně spočívající v zadržení peněžních prostředků dle § 22 odst. 3 rozpočtových pravidel územních rozpočtů, ke kterému došlo nevrácením peněžních prostředků použitých po stanoveném období (uskutečněný výdej), při zachování účelovosti těchto prostředků a zároveň (toliko v případě peněžních prostředků EU) při nepřekročení mezního období pro dané programové období9 (tedy při dodržení pravidel způsobilosti výdajů dle čl. 56 nařízení Rady (ES) č. 1083/200610) odvod: 1 % z částky zadržených peněžních prostředků za každý započatý kalendářní měsíc trvání protiprávního stavu11, nejvýše však 100 000 Kč za každý výše uvedený měsíc trvání protiprávního stavu |
4. | použití poskytnutých peněžních prostředků před nebo po stanoveném období (uskutečněný výdej) při zachování účelovosti těchto prostředků a zároveň (toliko v případě peněžních prostředků EU) při nepřekročení mezního období pro dané programové období odvod: 0,1 % – 1 % z částky použité před nebo po stanoveném období |
1. | nenaplnění limitů, parametrů či monitorovacích indikátorů odvod: v poměrné výši s ohledem na míru naplnění limitů, parametrů či indikátorů |
2. | nenaplnění limitů, parametrů či monitorovacích indikátorů při splnění souvztažných ukazatelů kvalitativních odvod: 0,1 % – 1 % z poskytnuté částky |
1. | nesplnění povinnosti vkladu vlastních zdrojů – nevložení vlastních zdrojů v požadované výši za projekt/akci nebo případ použití nepovoleného způsobu zajištění vlastních zdrojů12 odvod: výše poskytnutých peněžních prostředků použitých nad stanovený maximální podíl13 |
2. | nevložení vlastních zdrojů v požadované výši v jednotlivých letech trvání projektu/akce, pokud byl stanovený podíl dotace a vlastních zdrojů za celý projekt/akci dodržen odvod: 1 % – 5 % z částky poskytnutých peněžních prostředků použitých nad stanovený maximální podíl v jednotlivých letech |
3. | nedodržení povinnosti přednostního proinvestování (vkladu) z vlastních zdrojů (stanovený podíl poskytnutých peněžních prostředků nesmí být k okamžiku ukončení projektu/akce překročen) odvod: 1 % – 5 % z částky poskytnutých peněžních prostředků použitých před použitím prostředků vlastních |
1. | porušení povinnosti spočívající v zákazu poskytovat z dotace zálohové platby související s účelem, bylo-li provedeno její řádné zúčtování do doby vydání platebního výměru (neukončený projekt/akce) nebo do doby finančního vypořádání projektu/akce (ukončený projekt/akce) odvod: 0,1 % z částky použité na úhradu zálohové platby za každý započatý kalendářní měsíc trvání protiprávního stavu, nejvýše však 2 % z této částky |
2. | provedení mylné platby (neoprávněný výdej), pokud do doby vydání platebního výměru dojde k navrácení těchto prostředků zpět na (projektový) účet (nesmí však dojít k zařazení tohoto mylně provedeného výdeje do žádosti o platbu podané příjemcem) odvod: 0,1 % z neoprávněně vydané částky za každý započatý kalendářní měsíc trvání protiprávního stavu, nejvýše však 2 % z této částky |
3. | úhrada dokladů z (projektového) účtu včetně DPH, která není způsobilým výdajem, pokud dojde následně k přesunu těchto prostředků zpět na (projektový) účet odvod: 0,1 % z neoprávněně vydané částky za každý započatý kalendářní měsíc trvání protiprávního stavu, nejvýše však 2 % z této částky |
4. | provedení neoprávněného výdeje (neuznatelný náklad projektu) a jeho zahrnutí do nákladů projektu, přičemž příjemce prokázal další uznatelné náklady projektu, které předmětný neoprávněný výdej v konečném důsledku nahrazují odvod: 0,1 % – 1 % z neoprávněného výdeje |
5. | pokles zůstatku na účtu příjemce (účet obsahuje dotační i vlastní peněžní prostředky) v průběhu financování projektu/akce pod výši dosud nepoužité poskytnuté dotace – bilance vlastního účtu (pokles musí být následně dofinancován z vlastních zdrojů) odvod: 0,1 % z neoprávněně použité částky dotace (= část, o kterou byla dotace ponížena a následně dofinancována) za každý započatý kalendářní měsíc trvání protiprávního stavu, nejvýše však 2 % z této částky |
6. | neoprávněná úhrada DPH, kdy příjemce prokázal další uznatelné náklady projektu, které neoprávněně uhrazenou DPH v konečném důsledku nahrazují, a zároveň prokázal, že neuplatnil nadměrný odpočet DPH a ani jej již uplatnit nemůže odvod: 1 % – 5 % z neoprávněně uhrazené částky DPH |
7. | použití investičních prostředků na úhradu neinvestičních výdajů a naopak odvod: 0,1 % – 1 % z neoprávněně použité částky |
8. | přesun mezi položkami rozpočtu projektu či akce s výjimkou přesunu do položky mzdy při splnění účelovosti použití peněžních prostředků odvod: 0,1 % – 1 % z neoprávněně použité částky |
9. | neoprávněné převedení peněžních prostředků věcně způsobilé třetí osobě v rámci organizační nebo řídící struktury, která projekt či akci realizovala svým jménem a na vlastní zodpovědnost, přičemž v konečném důsledku byl účel splněn odvod: 1 % – 5 % z neoprávněně převedené částky |
10. | použití peněžních prostředků dotace na snížení výše čerpání kontokorentu na kontokorentním účtu (tato příslušná část dotace automaticky použitá na snížení kontokorentu musí být prokazatelně použita v souladu se stanoveným účelem) odvod: 0,1 % – 1 % z neoprávněně použité částky na snížení kontokorentu |
11. | porušení povinnosti provádět platby/operace prostřednictvím zvláštního účtu odvod: 0,1 % – 1 % z částky zaplacené mimo stanovený účet |
12. | porušení povinnosti provádět platby bezhotovostně odvod: 0,1 % – 1 % z částky zaplacené jinak než bezhotovostně |
1. | nesplnění povinnosti vedení oddělené účetní evidence či porušení povinnosti vedení účetnictví v souladu se zákonem (je vyžadováno prokázané použití peněžních prostředků v souladu se stanoveným účelem) odvod: 0,1 % – 1 % z poskytnuté částky |
1. | porušení povinnosti vlastnictví/nájmu předmětu dotace odvod: 1 % – 15 % z poskytnuté částky |
2. | porušení povinnosti pojištění věci pořízené z dotace odvod: 1 % – 15 % z poskytnuté částky |
3. | porušení zákazu zřízení zástavního práva odvod: 1 % – 15 % z poskytnuté částky |
4. | pozdní zřízení nebo nezřízení zástavního práva (dle podmínek stanovených poskytovatelem), odvod: 1 % – 15 % z poskytnuté částky pokud tato porušení neovlivňují splnění následných podmínek a účelu |
1. | pozdní přijetí nebo nepřijetí propagačního opatření odvod: 1,2 % – 3 % z poskytnuté částky, nejvýše však 1 000 000 Kč |
2. | přijetí propagačního opatření, které nesplňuje základní předepsané požadavky odvod: 0,8 % – 3 % z poskytnuté částky, nejvýše však 1 000 000 Kč |
3. | neuvedení loga EU (znak EU včetně všech povinných odkazů či textů) odvod: 0,6 % – 3 % z poskytnuté částky, nejvýše však 1 000 000 Kč |
4. | chybné uvedení loga EU (znak EU včetně všech povinných odkazů či textů) odvod: 0,4 % – 3 % z poskytnuté částky, nejvýše však 1 000 000 Kč |
5. | uvedení nadbytečného loga EU (znak EU včetně nerelevantních odkazů či textů) odvod: 0,1 % – 3 % z poskytnuté částky, nejvýše však 1 000 000 Kč |
1. | porušení podmínky užívat věci pořízené z dotace k danému účelu po stanovenou dobu odvod: v poměrné výši s ohledem na dobu, po kterou byly výsledky realizace projektu zachovány či pořízené věci užívány |
2. | porušení zákazu ukončení podnikání odvod: v poměrné výši s ohledem na dobu, po kterou byla podmínka plněna |
3. | porušení zákazu vstupu do likvidace, insolvence, konkurzu nebo úpadku odvod: v poměrné výši s ohledem na dobu, po kterou byla podmínka plněna |
4. | pozdní zajištění nebo nezajištění auditu projektu odvod: 0,5 % – 5 % z poskytnuté částky |
5. | nedodržení lhůty pro archivaci dokumentů odvod: 0,5 % – 5 % z poskytnuté částky |
1 | Peněžní prostředky poskytnuté z rozpočtu Regionální rady regionu soudržnosti. |
2 | Ke kartelovým dohodám dochází mezi uchazeči o veřejnou zakázku tehdy, pokud se skupiny podniků dohodnou na zvýšení cen či snížení kvality zboží, stavebních prací nebo služeb nabízených v zadávacím řízení. |
3 | V případě, že zadavatel uveřejnil informace o řízení způsobem umožňujícím účast zahraničních dodavatelů (zveřejnění na národní úrovni), postupuje se dle bodu 7 tohoto článku. |
4 | Výjimkou je bod 11 tohoto článku. |
5 | Porušení spočívá výhradně v překročení zákonného limitu vztahujícího se k podmínkám použití jednacího řízení bez uveřejnění u zakázek na stavební práce nebo služby, uvedeného v zákoně č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, v rozhodném znění, nebo zákonného limitu uvedeného v zákoně č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, v rozhodném znění. |
6 | Vyjma situace, kdy v souladu s právním předpisem upravujícím zadávání veřejných zakázek je umožněno předložení, doplnění nebo objasnění konkrétních informací a dokumentů. |
7 | Pro účely tohoto pokynu se poskytnutou částkou rozumí částka uvedená ve smlouvě nebo rozhodnutí o poskytnutí peněžních prostředků, resp. ve veřejnoprávní smlouvě o poskytnutí dotace. V případě ukončeného projektu se poskytnutou částkou rozumí poskytovatelem skutečně proplacené peněžní prostředky. |
8 | Pro účely tohoto pokynu je prvním započatým kalendářním měsícem měsíc, ve kterém došlo k porušení rozpočtové kázně. |
9 | Pro účely tohoto pokynu se jedná se o pravidlo N+3, resp. v předchozích programových obdobích pravidlo N+2. |
10 | Při porušení časové způsobilosti výdajů dle čl. 56 nařízení Rady (ES) č. 1083/2006 odvod činí 100 % částky vynaložené v rozporu s tímto ustanovením. |
11 | Protiprávní stav v tomto případě trvá od prvního dne následujícího po dni uplynutí stanoveného termínu do dne uskutečnění výdeje z bankovního účtu příjemce na přímé platby dodavatelům nebo na jiný vlastní bankovní účet příjemce. |
12 | Ve své podstatě totožná porušení, neboť nepovoleným způsobem zajištěné vlastní zdroje nelze uznat do povinnosti vložení vlastních zdrojů v požadované výši. Příjemci je tak snížen nárok na dotaci nebo její část. |
13 | Vychází z maximálního procentního podílu dotace na celkových nákladech projektu uvedeného ve smlouvě nebo rozhodnutí o poskytnutí peněžních prostředků, resp. ve veřejnoprávní smlouvě o poskytnutí dotace. Tento podíl je aplikován na skutečné náklady. |
JUDr. Eva Šormová - Anag, spol. s r. o.
Jedná se o třetí vydání této publikace, které je aktualizované a doplněné podle zkušeností a poznatků nabytých za dobu platnosti správního řádu. Příručka je praktická a může sloužit jak ke každodennímu používání, tak pro nárazovou potřebu novým úředníkům, starostům, účastníkům a ... pokračování
Cena: 579 KčKOUPIT
Hana Březinová - Wolters Kluwer ČR, a.s.
ESG a účetní souvislosti je kniha, která přináší prvního uceleného průvodce v účetním výkaznictví v ESG oblasti. Monografie je rozdělena do dvaceti kapitol, ve kterých jsou systematicky rozčleněné informace k účetním závěrkám/konsolidovaným účetním závěrkám, a to v oblasti ... pokračování
Cena: 495 KčKOUPIT
Jaromír Jirsa, Jaroslav Mádr, Vladimír Beran, Karel Havlíček a kolektiv - Wolters Kluwer ČR, a.s.
Úspěšný „soudcovský komentář“ občanského soudního řízení vychází již ve 4., aktualizovaném a doplněném vydání. V novém vydání jsme snížili počet svazků. Kniha III obsahuje výklad § 251 až 376 o. s. ř., tedy ... pokračování
Cena: 1 345 KčKOUPIT
Sbírka zákonů a mezinárodních smluv | |
Poslední právní akt: | 264 |
Finanční zpravodaj | |
Poslední číslo vydané MF: | 6 |
Poslední předpis: | 6 |
Stav k 12. 9. 2024 |
Nakladatelství Sagit, a. s.
Horní 457/1, 700 30 Ostrava-Hrabůvka
Společnost je zapsaná v obchodním
rejstříku vedeném KS v Ostravě,
oddíl B, vložka 3086.
IČ: 277 76 981
DIČ: CZ27776981
Zásilkový obchod: 558 944 614
Předplatné ÚZ: 558 944 615
Software: 558 944 629
Knihkupci: 558 944 621
Inzerce: 558 944 634
Zásilkový obchod: obchod@sagit.cz
Předplatné ÚZ: predplatne@sagit.cz
Software: software@sagit.cz
Knihkupci: knihkupci@sagit.cz
Inzerce: inzerce@sagit.cz