Váš nákupní košík:  prázdný Přihlášení obchod@sagit.cz

Navigace:  Úvod  »  Zákony  »  Sbírka zákonů

Sbírka zákonů

  • Předpis č. 162/2005 Sb., zdroj: SBÍRKA ZÁKONŮ ročník 2005, částka 59, ze dne 28. 4. 2005

162

VYHLÁŠKA

ze dne 19. dubna 2005

o stanovení parametrů kvality univerzální služby a jejich mezních hodnot

Ministerstvo informatiky stanoví podle § 150 odst. 2 zákona č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o elektronických komunikacích), (dále jen "zákon") k provedení § 47 odst. 5 zákona:

§ 1

Tato vyhláška upravuje na základě práva Evropských společenství1) parametry kvality univerzální služby a jejich mezní hodnoty.

§ 2
Vymezení pojmů

Pro účely této vyhlášky se rozumí účastnickým přípojným vedením okruh, umožňující vytvoření komunikační cesty, spojující koncový bod sítě s přípojným bodem telefonní ústředny, popřípadě dálkového koncentrátoru; přípojným bodem se zpravidla rozumí hlavní rozvaděč. 

§ 3
Parametry kvality služeb

(1) Parametry kvality služeb poskytovaných v rámci univerzální služby jsou

a)   doba, za kterou je zřízeno připojení v pevném místě k veřejné telefonní síti,
b)   četnost poruch vztažená na účastnické přípojné vedení,
c)   doba odstranění poruchy,
d)   doba, za kterou je sestaveno spojení,
e)   míra neúspěšnosti sestavení spojení,
f)   četnost reklamací na vyúčtování ceny,
g)   doba přihlášení obsluhy pracoviště informačních služeb o telefonních číslech a
h)   míra pohotovosti veřejných telefonních automatů.

(2) Doba, za kterou je zřízeno připojení v pevném místě k veřejné telefonní síti, je doba od okamžiku platného objednání připojení uživatelem do okamžiku zřízení a zprovoznění koncového bodu sítě v pevném místě; za zřízení připojení v pevném místě se považuje rovněž převod koncového bodu sítě stávajícího účastnického přípojného vedení na jiného účastníka.

(3) Četnost poruch vztažená na účastnické přípojné vedení je poměr počtu platných poruchových hlášení o zhoršení kvality služby nebo o jejím přerušení podaných uživateli k průměrnému počtu účastnických přípojných vedení v hodnoceném časovém období; poruchy koncových telekomunikačních zařízení připojených ke koncovému bodu sítě se nezapočítají.

(4) Doba odstranění poruchy je doba od okamžiku nahlášení poruchy uživatelem poskytovateli této služby nebo od okamžiku, kdy se poskytovatel o poruše dozvěděl, do okamžiku, kdy tato služba byla vrácena do předepsaného provozního stavu; uvažují se pouze poruchy uvedené v odstavci 1 písm. b).

(5) Doba, za kterou je sestaveno spojení, je doba od ukončení volby poslední číslice volaného čísla do příjmu kontrolního vyzváněcího tónu, popřípadě signálu, oznamujícího, že volané číslo je obsazené, nebo jiného signálu oznamujícího úspěšné sestavení spojení.

(6) Míra neúspěšnosti sestavení spojení je poměr počtu neúspěšných pokusů o sestavení spojení k celkovému počtu pokusů o sestavení spojení v období silného provozu, vyjádřený v procentech; neúspěšným pokusem se rozumí pokus o volání na platné a správně volené telefonní číslo, při kterém volající od okamžiku ukončení volby poslední číslice neobdrží do 30 sekund kontrolní vyzváněcí tón, popřípadě signál, oznamující, že volané číslo je obsazené, nebo jiný signál oznamující úspěšné sestavení spojení.

(7) Četnost reklamací na vyúčtování ceny za telefonní služby je poměr počtu reklamací k celkovému počtu všech vystavených vyúčtování v hodnoceném období.

(8) Doba přihlášení obsluhy pracoviště informačních služeb o telefonních číslech je doba od okamžiku, kdy volající obdržel první kontrolní volací tón, až do okamžiku, kdy se mu přihlásí obsluha nebo automatický systém, aby byla poskytnuta požadovaná informace o čísle.

(9) Míra pohotovosti veřejných telefonních automatů za sledované období je poměr součtu dnů za každý provozovaný veřejný telefonní automat, v nichž byl veřejný telefonní automat v provozuschopném stavu nepřetržitě, k celkovému součtu dnů, v nichž měly být veřejné telefonní automaty v provozuschopném stavu dle uložené povinnosti. Za veřejný telefonní automat v provozuschopném stavu se považuje takový automat, který umožňuje uskutečňovat národní a mezinárodní volání a volání na čísla tísňového volání.

(10) Mezní hodnoty parametrů kvality služeb poskytovaných v rámci univerzální služby jsou stanoveny v příloze.

§ 4
Účinnost

Tato vyhláška nabývá účinnosti dnem 1. května 2005.

Ministr:
Mlynář v. r.

(Příloha je dostupná na adrese: http://aplikace.mvcr.cz/sbirka-zakonu)


1)   Směrnice Evropského parlamentu a Rady 2002/22/ES o univerzální službě a právech uživatelů týkajících se sítí a služeb elektronických komunikací (směrnice o univerzální službě).

E-shop

Smluvní pokuta v ČR a Evropě

Smluvní pokuta v ČR a Evropě

Tomáš Tintěra - Nakladatelství Leges, s. r. o.

Odborná monografie přináší ucelený teoreticko-praktický pohled na jedno z nejčastějších smluvních ujednání. Kniha vychází z rozboru české právní úpravy po rekodifikaci soukromého práva a současně představuje různá pojetí tohoto institutu v právních řádech vybraných evropských ...

Cena: 390 KčKOUPIT

Zákon o registru smluv. Komentář

Zákon o registru smluv. Komentář

Bouda, Fadrný, Franc, Mazel - C. H. Beck

Publikace provádí novým zákonem a procesem uveřejňování smluv státu, územních samosprávných celků a dalších veřejných institucí v registru smluv. Objasňuje, jaké osoby patří do okruhu povinných subjektů, jaké smlouvy musí být uveřejněny a jak široký je okruh výjimek z povinného ...

Cena: 1 090 KčKOUPIT

Mezinárodní zaměstnávání, vysílání a pronájem pracovníků

Mezinárodní zaměstnávání, vysílání a pronájem pracovníků

Ing. Lucie Rytířová, Ing. Jana Tepperová, Ph.D. - Anag, spol. s r. o.

Publikace se zabývá problematikou práv, povinností a možností při práci v zahraničí nebo pro zahraniční společnosti, např. lokální pracovní smlouvou, vysláním nebo mezinárodním pronájmem pracovní síly. Zohledňuje všechny důležité právní předpisy Kniha Mezinárodní zaměstnávání, ...

Cena: 439 KčKOUPIT

Právní předpisy

Sbírka zákonů ČR

 /
Číslo  /
Částka  /

Sbírka mezinárodních smluv

 /
Číslo  /
Částka  /

Finanční zpravodaj

 /
Číslo  /

Provozovatel

Nakladatelství Sagit, a. s.
Horní 457/1, 700 30 Ostrava-Hrabůvka
Společnost je zapsaná v obchodním
rejstříku vedeném KS v Ostravě,
oddíl B, vložka 3086.
IČ: 277 76 981
DIČ: CZ27776981

Telefony


Zásilkový obchod: 558 944 614
Předplatné ÚZ: 558 944 615
Software: 558 944 629
Knihkupci: 558 944 621
Inzerce: 558 944 634

E-maily


Zásilkový obchod: obchod@sagit.cz
Předplatné ÚZ: predplatne@sagit.cz
Software: software@sagit.cz
Knihkupci: knihkupci@sagit.cz
Inzerce: inzerce@sagit.cz

Obchodní podmínky

© 1996–2017 Nakladatelství Sagit, a. s. Všechna práva vyhrazena.