Váš nákupní košík:  prázdný Přihlášení obchod@sagit.cz

Navigace:  Úvod  »  E-shop  »  Knihy

Nekalosoutěžní reklama a nekalé obchodní praktiky v české i evropské právní úpravě a judikatuře

Nekalosoutěžní reklama a nekalé obchodní praktiky v české i evropské právní úpravě a judikatuře

Publikace se komplexně zabývá právní regulací nekalosoutěžní reklamy a nekalých obchodních praktik.

Autoři popisují a porovnávají českou i unijní právní úpravu nekalé soutěže, srovnávací reklamy a nekalých obchodních praktik (včetně tzv. černé listiny) a zhodnocují implementaci relevantních směrnic Evropské unie do českého práva. Uvádějí a rozebírají značné množství judikatury Soudního dvora EU (včetně vybraných stanovisek generálních advokátů), Nejvyššího správního soudu, Nejvyššího soudu a dalších soudů. Dále seznamují s novou legislativou EU upravující nekalosoutěžní aspekty obchodního tajemství.

Závěrečná část je věnována přeshraničnímu prosazování práva na ochranu proti nekalosoutěžnímu jednání včetně určení rozhodného práva a místa sudiště.

autor: Dana Ondrejová, David Sehnálek vydal: Nakladatelství Leges, s. r. o., podle stavu k 12. 4. 2018, 296 stran
ISBN: 978-80-7502-239-4

Cena: 450 Kč
včetně 10% DPH

KOUPIT

Obsah publikace

O AUTORECH - str. 9
ÚVODEM - str. 11
SEZNAM ZKRATEK - str. 13
I. VYMEZENÍ PRAVOMOCI EVROPSKÉ UNIE V OBLASTI NEKALÉ SOUTĚŽE A NEKALÝCH OBCHODNÍCH PRAKTIK A VZÁJEMNÉ INTERAKCE MEZI PRÁVEM UNIJNÍM A ČESKÝM - str. 17
1. Pojetí nekalé soutěže a souvisejících otázek v právu unijním a českém - str. 17
2. Pravomoc Evropské unie regulovat nekalou soutěž a nekalé obchodní praktiky - str. 19
2.1 Negativní vymezení působnosti Evropské unie v oblasti nekalé soutěže a nekalých obchodních praktik judikaturou Soudního dvora EU - str. 21
2.2 Pozitivní přístup k úpravě nekalé soutěže a nekalých obchodních praktik - str. 26
2.3 Metoda harmonizace vnitrostátního práva v oblasti nekalé soutěže a nekalých obchodních praktik - str. 33
2.4 Dílčí závěr - str. 36
3. Ovlivňování a interakce unijní úpravy nekalé soutěže a nekalých obchodních praktik s právem vnitrostátním - str. 37
3.1 Vlivy unijního práva nekalé soutěže a nekalých obchodních praktik na právo vnitrostátní - str. 37
3.2 Obrácená diskriminace jako nezamýšlený důsledek judikatury Soudního dvora EU - str. 43
3.3 Reakce vnitrostátního práva na problém obrácené diskriminace - str. 47
3.4 Dílčí závěr - str. 49
II. NEKALÁ SOUTĚŽ V EVROPSKÉ A S NÍ SOUVISEJÍCÍ ČESKÉ PRÁVNÍ ÚPRAVĚ - str. 51
1. Působnost unijní úpravy nekalé soutěže - str. 52
1.1 Dílčí závěr - str. 56
2. Klamavá reklama podle směrnice 2006/114 a občanského zákoníku - str. 56
2.1 Vymezení reklamy a reklamy klamavé - str. 57
2.2 Kritéria posuzování klamavosti reklamy - str. 63
2.3 Vymezení referenčního kritéria pro posouzení klamavosti  - str. 67
2.4 Dílčí závěr - str. 68
3. Srovnávací reklama podle směrnice 2006/114 a občanského zákoníku - str. 69
3.1 Úvodem k evropské a české koncepci právní úpravy srovnávací reklamy - str. 69
3.2 Definice srovnávací reklamy - str. 73
3.2.1 Definice srovnávací reklamy podle českého a evropského práva – posouzení kompatibility - str. 73
3.2.2 Srovnávací reklama bez faktického srovnání? - str. 75
3.2.3 Srovnávací reklama, která neoznačuje konkrétního soutěžitele (jeho zboží nebo služby)? - str. 77
3.2.4 Podmínky kladené na dovolenou srovnávací reklamu - str. 78
3.3 Výhledy de lege ferenda v evropské regulaci srovnávací reklamy - str. 99
3.4 Dílčí závěr - str. 100
4. Perspektivy vývoje unijního práva na ochranu proti nekalé soutěži a vliv na české právo - str. 101
4.1 Ochrana obchodního tajemství v unijní a české úpravě nekalé soutěže  - str. 101
4.2 Úprava nekalých obchodních praktik v potravinářském dodavatelském řetězci v unijním právu - str. 106
4.3 Dílčí závěr - str. 108
III. NEKALÉ OBCHODNÍ PRAKTIKY V EVROPSKÉ A ČESKÉ PRÁVNÍ ÚPRAVĚ - str. 110
1. Vnější a vnitřní meze směrnice 2005/29 - str. 112
1.1 Vnější meze úplné harmonizace - str. 114
1.2 Vnitřní meze úplné harmonizace - str. 117
1.3 Dílčí závěr - str. 120
2. Působnost směrnice 2005/29 (právní úpravy nekalých obchodních praktik podle zákona o ochraně spotřebitele) - str. 121
2.1 Osobní působnost směrnice 2005/29 (právní úpravy nekalých obchodních praktik podle zákona o ochraně spotřebitele)  - str. 121
2.2 Věcná působnost směrnice 2005/29 (právní úpravy nekalých obchodních praktik podle zákona o ochraně spotřebitele) - str. 124
2.3 Dílčí závěr - str. 126
3. Kvalifikace jednání podnikatele jako nekalé obchodní praktiky podle směrnice 2005/29 (zákona o ochraně spotřebitele) - str. 127
3.1 Dílčí závěr - str. 131
4. Generální klauzule nekalých obchodních praktik podle směrnice 2005/29 (zákona o ochraně spotřebitele) .  - str. 131
4.1 Aplikovatelnost a význam generální klauzule nekalých obchodních praktik - str. 131
4.2 Jednotlivé podmínky generální klauzule nekalých obchodních praktik  - str. 134
4.3 Tzv. nepojmenované nekalé obchodní praktiky (nekalé obchodní praktiky podle generální klauzule) - str. 140
4.4 Dílčí závěr - str. 142
5. Tzv. malé generální klauzule nekalých obchodních praktik podle směrnice 2005/29 (zákona o ochraně spotřebitele) - str. 143
5.1 Klamavé obchodní praktiky podle směrnice 2005/29 (zákona o ochraně spotřebitele) - str. 145
5.1.1 Klamavá jednání - str. 145
5.1.2 Klamavá opomenutí - str. 155
5.2 Agresivní obchodní praktiky - str. 161
5.2.1 Obtěžování - str. 164
5.2.2 Donucování - str. 165
5.2.3 Nepatřičné ovlivňování - str. 166
5.3 Dílčí závěr - str. 167
6. Tzv. černá listina nekalých obchodních praktik (per se zakázané obchodní praktiky) - str. 167
6.1 Klamavé obchodní praktiky podle tzv. černé listiny směrnice č. 2005/29/ES - str. 169
6.2 Agresivní obchodní praktiky podle tzv. černé listiny směrnice č. 2005/29/ES - str. 183
6.3 Dílčí závěr - str. 191
IV. HLEDISKO PRŮMĚRNÉHO SPOTŘEBITELE A ZVLÁŠŤ ZRANITELNÉHO SPOTŘEBITELE JAKO MĚŘÍTKO PRO POSOUZENÍ NEKALOSTI OBCHODNÍCH PRAKTIK PODNIKATELE - str. 194
1. Obecně k potřebě ochrany spotřebitele (k jeho zranitelnosti) - str. 194
2. K modelu tzv. průměrného spotřebitele - str. 198
2.1 Hledisko průměrného spotřebitele jako měřítko pro konstatování nekalosti - str. 198
2.2 Dílčí závěr - str. 202
3. K modelu tzv. zvlášť zranitelného spotřebitele - str.  202
3.1 Obecně ke zvláštní zranitelnosti spotřebitele - str. 202
3.2 K aplikačním podmínkám ochrany zvlášť zranitelného spotřebitele podle článku 5 směrnice 2005/29 (§ 4 zákona o ochraně spotřebitele) - str. 205
3.3 Využitelnost kritéria zvlášť zranitelného spotřebitele v právu proti nekalé soutěži a reklamním právu  - str. 210
3.4 Kritéria vymezující zvlášť zranitelného spotřebitele - str. 211
3.4.1 Obecně ke kritériím vymezujícím zvlášť zranitelného spotřebitele - str. 211
3.4.2 „Slabost“ jako kritérium pro kvalifikaci zvlášť zranitelného spotřebitele - str. 215
3.4.3 „Věk“ jako kritérium pro kvalifikaci zvlášť zranitelného spotřebitele - str. 226
3.4.4 „Důvěřivost“ jako kritérium pro kvalifikaci zvlášť zranitelného spotřebitele - str. 235
3.5 Dílčí závěr - str. 238
V. MEZINÁRODNĚPRÁVNÍ ASPEKTY NEKALÉ SOUTĚŽE A NEKALÝCH OBCHODNÍCH PRAKTIK - str. 241
1. Veřejnoprávní prosazování směrnice 2005/29 a směrnice 2006/114 ve věcech s unijním prvkem  - str. 244
1.1 Dílčí závěr - str. 250
2. Soukromoprávní prosazování nekalé soutěže ve věcech s mezinárodním prvkem - str. 251
2.1 Mezinárodněprávní příslušnost soudů ve věcech nekalé soutěže - str. 251
2.1.1 Určení sudiště dle nařízení Brusel I bis ve věcech nekalé soutěže - str. 253
2.1.2 Určení sudiště dle nařízení Brusel I bis ve věcech nekalé  soutěže v prostředí internetu - str. 258
2.1.3 Určení sudiště dle nařízení Brusel I bis ve věcech nekalých obchodních praktik  - str. 260
2.2 Rozhodné právo ve věcech nekalé soutěže - str. 265
2.3 Dílčí závěr - str. 268
VI. ZÁVĚR - str.  270
VII. SUMMARY - str.  275
SEZNAM POUŽITÝCH ZDROJŮ - str. 281
Komentáře a monografie - str. 281
Odborné články - str.  284
Jiné zdroje  - str. 286
Rozhodnutí Soudního dvora EU - str.  290
Stanoviska generálních advokátů - str. 292
Rozhodnutí Nejvyššího soudu - str. 293
Rozhodnutí Nejvyššího správního soudu - str. 293
Rozhodnutí vrchních soudů - str. 294
Rozhodnutí krajských a městských soudů - str. 294
Ostatní rozhodnutí - str. 294

Další nabídka k tématu

ÚZ č. 1275 - Občanský zákoník

ÚZ č. 1275 - Občanský zákoník

Sagit, a. s.

Po pěti letech existence byly v občanském zákoníku provedeny další změny – zejména se rozsáhle mění ustanovení o zájezdu; menší změny nastaly ale také v jiných částech zákoníku. Všechny změny jsou vyznačeny tučně. Pro orientaci v rozsáhlém textu zákoníku byl aktualizován také ...

Cena: 139 KčKOUPIT

Odpovědnost členů statutárních orgánů právnických osob

Odpovědnost členů statutárních orgánů právnických osob

Lucie Novotná Krtoušová - Wolters Kluwer, a. s.

Kniha představuje originální monografické zpracování tématu, které po rekodifikaci českého soukromého práva dosud zpracováno nebylo. Dosavadní monografie na toto téma se týkají právního stavu před rekodifikací či zaměřují na kapitálové společnosti a mají tak jen omezenou ...

Cena: 399 KčKOUPIT

Zahájení podnikání (právní, ekonomické, daňové, účetní aspekty)

Zahájení podnikání (právní, ekonomické, daňové, účetní aspekty)

Jan Ondřej a kolektiv - Wolters Kluwer, a. s.

Publikace Zahájení podnikání (právní, ekonomické, daňové, účetní aspekty) tematicky navazuje na knihu Ukončení podnikání. Je ideální pomůckou pro každého, kdo se rozhodl podnikat, případně může dobře sloužit i ...

Cena: 445 KčKOUPIT

Pojištění podnikatelů ve vztazích s mezinárodním prvkem

Pojištění podnikatelů ve vztazích s mezinárodním prvkem

Petr Dobiáš - Nakladatelství Leges, s. r. o.

Publikace přináší unikátní rozbor klíčových aspektů mezinárodního soukromého pojistného práva. Kniha je primárně zaměřena na pojištění podnikatelů, reflektuje však i specifika mezinárodních smluvních pojistných poměrů, které vznikají mezi podnikatelem a spotřebitelem. Monografie ...

Cena: 580 KčKOUPIT

Ochrana osobnosti, soukromí a osobních údajů

Ochrana osobnosti, soukromí a osobních údajů

Pavel Mates (ed.), Martin Valoušek, Eva Fialová, Tomáš Lechner, Markéta Hálová, Jakub Sivák, - Nakladatelství Leges, s. r. o.

Osobnostní práva sestávají z dílčích práv, která jsou chráněna právem soukromým i veřejným. Význam jejich ochrany stoupá úměrně tomu, jak se zvyšuje jejich reálné i potenciální ohrožení vlivem masového používání moderních komunikačních technologií. Zvláštní důraz je přitom kladen na ...

Cena: 590 KčKOUPIT

Analýza realitního trhu

Analýza realitního trhu

Petr Ort - Nakladatelství Leges, s. r. o.

Publikace je první česky psanou monografií na téma analýzy realitního trhu. Představuje teoretický, metodologický a praktický úvod do problematiky. Popisuje, analyzuje a komentuje všechny základní principy a zákonitosti fungování realitního trhu, včetně vztahu realitního trhu, ...

Cena: 350 KčKOUPIT

Občanský zákoník - Komentář, Svazek IV (§ 1475 až 1720), 2. vydání

Občanský zákoník - Komentář, Svazek IV (§ 1475 až 1720), 2. vydání

Jiří Švestka, jan Dvořák, Josef Fiala, Martin Šešina, Karel Waverka a kolektiv - Wolters Kluwer, a. s.

Úspěšný komentář občanského zákoníku vychází po pěti letech ve druhém, aktualizovaném a doplněném vydání. Kolektivní dílo více než 70 předních českých civilistů reflektuje novou judikaturu i literaturu, která ...

Cena: 1 595 KčKOUPIT

ÚZ č. 1327 - Ochrana spotřebitele, spotřebitelský úvěr, požadavky na výrobky, ČOI

ÚZ č. 1327 - Ochrana spotřebitele, spotřebitelský úvěr, požadavky na výrobky, ČOI

Sagit, a. s.

Soubor zákonů a dalších právních předpisů v aktuálním znění – novelizovaný zákon o ochraně spotřebitele, zákon o České obchodní inspekci, zákon o potravinách a tabákových výrobcích, zákon o technických ...

Cena: 115 KčKOUPIT

Dědické právo - Praktická příručka

Dědické právo - Praktická příručka

Martin Šešina, Ladislav Muzikář, Petr Dobiáš - Nakladatelství Leges, s. r. o.

Příručka komplexně zpracovává problematiku dědictví a řízení o pozůstalosti podle aktuální úpravy hmotného i procesního práva. Samostatná část publikace je věnována mezinárodním aspektům dědického práva. Část hmotněprávní se zabývá předpoklady dědění (smrt zůstavitele, existence ...

Cena: 1 490 KčKOUPIT

Spotřebitel a podnikatel na dynamicky se rozvíjejícím trhu

Spotřebitel a podnikatel na dynamicky se rozvíjejícím trhu

Tomáš Moravec, Jan Pastorčák a kol. - C. H. Beck

Nová monografie přináší čtenáři ucelený pohled na aktuální problematiku spotřebitelského práva nejen v prostředí práva ČR, ale i v kontextu práva evropského. Publikace klade důraz na pohled podnikatelů, kterým poskytuje komplexní návod k plnění jejich informačních a dalších ...

Cena: 590 KčKOUPIT

ZPRAVODAJSTVÍ

Zpravodajství vás každý týden seznámí s novými právními předpisy a publikacemi z vašeho oboru.
Přihlaste se k bezplatnému odběru.

Provozovatel

Nakladatelství Sagit, a. s.
Horní 457/1, 700 30 Ostrava-Hrabůvka
Společnost je zapsaná v obchodním
rejstříku vedeném KS v Ostravě,
oddíl B, vložka 3086.
IČ: 277 76 981
DIČ: CZ27776981

Telefony


Zásilkový obchod: 558 944 614
Předplatné ÚZ: 558 944 615
Software: 558 944 629
Knihkupci: 558 944 621
Inzerce: 558 944 634

E-maily


Zásilkový obchod: obchod@sagit.cz
Předplatné ÚZ: predplatne@sagit.cz
Software: software@sagit.cz
Knihkupci: knihkupci@sagit.cz
Inzerce: inzerce@sagit.cz

© 1996–2019 Nakladatelství Sagit, a. s. Všechna práva vyhrazena.