Váš nákupní košík:  prázdný Přihlášení obchod@sagit.cz

Navigace:  Úvod  »  E-shop  »  Knihy

Nekalosoutěžní reklama a nekalé obchodní praktiky v české i evropské právní úpravě a judikatuře

Nekalosoutěžní reklama a nekalé obchodní praktiky v české i evropské právní úpravě a judikatuře

Publikace se komplexně zabývá právní regulací nekalosoutěžní reklamy a nekalých obchodních praktik.

Autoři popisují a porovnávají českou i unijní právní úpravu nekalé soutěže, srovnávací reklamy a nekalých obchodních praktik (včetně tzv. černé listiny) a zhodnocují implementaci relevantních směrnic Evropské unie do českého práva. Uvádějí a rozebírají značné množství judikatury Soudního dvora EU (včetně vybraných stanovisek generálních advokátů), Nejvyššího správního soudu, Nejvyššího soudu a dalších soudů. Dále seznamují s novou legislativou EU upravující nekalosoutěžní aspekty obchodního tajemství.

Závěrečná část je věnována přeshraničnímu prosazování práva na ochranu proti nekalosoutěžnímu jednání včetně určení rozhodného práva a místa sudiště.

autor: Dana Ondrejová, David Sehnálek vydal: Nakladatelství Leges, s. r. o., podle stavu k 12. 4. 2018, 296 stran
ISBN: 978-80-7502-239-4

Cena: 450 Kč
včetně 10% DPH

KOUPIT

Obsah publikace

O AUTORECH - str. 9
ÚVODEM - str. 11
SEZNAM ZKRATEK - str. 13
I. VYMEZENÍ PRAVOMOCI EVROPSKÉ UNIE V OBLASTI NEKALÉ SOUTĚŽE A NEKALÝCH OBCHODNÍCH PRAKTIK A VZÁJEMNÉ INTERAKCE MEZI PRÁVEM UNIJNÍM A ČESKÝM - str. 17
1. Pojetí nekalé soutěže a souvisejících otázek v právu unijním a českém - str. 17
2. Pravomoc Evropské unie regulovat nekalou soutěž a nekalé obchodní praktiky - str. 19
2.1 Negativní vymezení působnosti Evropské unie v oblasti nekalé soutěže a nekalých obchodních praktik judikaturou Soudního dvora EU - str. 21
2.2 Pozitivní přístup k úpravě nekalé soutěže a nekalých obchodních praktik - str. 26
2.3 Metoda harmonizace vnitrostátního práva v oblasti nekalé soutěže a nekalých obchodních praktik - str. 33
2.4 Dílčí závěr - str. 36
3. Ovlivňování a interakce unijní úpravy nekalé soutěže a nekalých obchodních praktik s právem vnitrostátním - str. 37
3.1 Vlivy unijního práva nekalé soutěže a nekalých obchodních praktik na právo vnitrostátní - str. 37
3.2 Obrácená diskriminace jako nezamýšlený důsledek judikatury Soudního dvora EU - str. 43
3.3 Reakce vnitrostátního práva na problém obrácené diskriminace - str. 47
3.4 Dílčí závěr - str. 49
II. NEKALÁ SOUTĚŽ V EVROPSKÉ A S NÍ SOUVISEJÍCÍ ČESKÉ PRÁVNÍ ÚPRAVĚ - str. 51
1. Působnost unijní úpravy nekalé soutěže - str. 52
1.1 Dílčí závěr - str. 56
2. Klamavá reklama podle směrnice 2006/114 a občanského zákoníku - str. 56
2.1 Vymezení reklamy a reklamy klamavé - str. 57
2.2 Kritéria posuzování klamavosti reklamy - str. 63
2.3 Vymezení referenčního kritéria pro posouzení klamavosti  - str. 67
2.4 Dílčí závěr - str. 68
3. Srovnávací reklama podle směrnice 2006/114 a občanského zákoníku - str. 69
3.1 Úvodem k evropské a české koncepci právní úpravy srovnávací reklamy - str. 69
3.2 Definice srovnávací reklamy - str. 73
3.2.1 Definice srovnávací reklamy podle českého a evropského práva – posouzení kompatibility - str. 73
3.2.2 Srovnávací reklama bez faktického srovnání? - str. 75
3.2.3 Srovnávací reklama, která neoznačuje konkrétního soutěžitele (jeho zboží nebo služby)? - str. 77
3.2.4 Podmínky kladené na dovolenou srovnávací reklamu - str. 78
3.3 Výhledy de lege ferenda v evropské regulaci srovnávací reklamy - str. 99
3.4 Dílčí závěr - str. 100
4. Perspektivy vývoje unijního práva na ochranu proti nekalé soutěži a vliv na české právo - str. 101
4.1 Ochrana obchodního tajemství v unijní a české úpravě nekalé soutěže  - str. 101
4.2 Úprava nekalých obchodních praktik v potravinářském dodavatelském řetězci v unijním právu - str. 106
4.3 Dílčí závěr - str. 108
III. NEKALÉ OBCHODNÍ PRAKTIKY V EVROPSKÉ A ČESKÉ PRÁVNÍ ÚPRAVĚ - str. 110
1. Vnější a vnitřní meze směrnice 2005/29 - str. 112
1.1 Vnější meze úplné harmonizace - str. 114
1.2 Vnitřní meze úplné harmonizace - str. 117
1.3 Dílčí závěr - str. 120
2. Působnost směrnice 2005/29 (právní úpravy nekalých obchodních praktik podle zákona o ochraně spotřebitele) - str. 121
2.1 Osobní působnost směrnice 2005/29 (právní úpravy nekalých obchodních praktik podle zákona o ochraně spotřebitele)  - str. 121
2.2 Věcná působnost směrnice 2005/29 (právní úpravy nekalých obchodních praktik podle zákona o ochraně spotřebitele) - str. 124
2.3 Dílčí závěr - str. 126
3. Kvalifikace jednání podnikatele jako nekalé obchodní praktiky podle směrnice 2005/29 (zákona o ochraně spotřebitele) - str. 127
3.1 Dílčí závěr - str. 131
4. Generální klauzule nekalých obchodních praktik podle směrnice 2005/29 (zákona o ochraně spotřebitele) .  - str. 131
4.1 Aplikovatelnost a význam generální klauzule nekalých obchodních praktik - str. 131
4.2 Jednotlivé podmínky generální klauzule nekalých obchodních praktik  - str. 134
4.3 Tzv. nepojmenované nekalé obchodní praktiky (nekalé obchodní praktiky podle generální klauzule) - str. 140
4.4 Dílčí závěr - str. 142
5. Tzv. malé generální klauzule nekalých obchodních praktik podle směrnice 2005/29 (zákona o ochraně spotřebitele) - str. 143
5.1 Klamavé obchodní praktiky podle směrnice 2005/29 (zákona o ochraně spotřebitele) - str. 145
5.1.1 Klamavá jednání - str. 145
5.1.2 Klamavá opomenutí - str. 155
5.2 Agresivní obchodní praktiky - str. 161
5.2.1 Obtěžování - str. 164
5.2.2 Donucování - str. 165
5.2.3 Nepatřičné ovlivňování - str. 166
5.3 Dílčí závěr - str. 167
6. Tzv. černá listina nekalých obchodních praktik (per se zakázané obchodní praktiky) - str. 167
6.1 Klamavé obchodní praktiky podle tzv. černé listiny směrnice č. 2005/29/ES - str. 169
6.2 Agresivní obchodní praktiky podle tzv. černé listiny směrnice č. 2005/29/ES - str. 183
6.3 Dílčí závěr - str. 191
IV. HLEDISKO PRŮMĚRNÉHO SPOTŘEBITELE A ZVLÁŠŤ ZRANITELNÉHO SPOTŘEBITELE JAKO MĚŘÍTKO PRO POSOUZENÍ NEKALOSTI OBCHODNÍCH PRAKTIK PODNIKATELE - str. 194
1. Obecně k potřebě ochrany spotřebitele (k jeho zranitelnosti) - str. 194
2. K modelu tzv. průměrného spotřebitele - str. 198
2.1 Hledisko průměrného spotřebitele jako měřítko pro konstatování nekalosti - str. 198
2.2 Dílčí závěr - str. 202
3. K modelu tzv. zvlášť zranitelného spotřebitele - str.  202
3.1 Obecně ke zvláštní zranitelnosti spotřebitele - str. 202
3.2 K aplikačním podmínkám ochrany zvlášť zranitelného spotřebitele podle článku 5 směrnice 2005/29 (§ 4 zákona o ochraně spotřebitele) - str. 205
3.3 Využitelnost kritéria zvlášť zranitelného spotřebitele v právu proti nekalé soutěži a reklamním právu  - str. 210
3.4 Kritéria vymezující zvlášť zranitelného spotřebitele - str. 211
3.4.1 Obecně ke kritériím vymezujícím zvlášť zranitelného spotřebitele - str. 211
3.4.2 „Slabost“ jako kritérium pro kvalifikaci zvlášť zranitelného spotřebitele - str. 215
3.4.3 „Věk“ jako kritérium pro kvalifikaci zvlášť zranitelného spotřebitele - str. 226
3.4.4 „Důvěřivost“ jako kritérium pro kvalifikaci zvlášť zranitelného spotřebitele - str. 235
3.5 Dílčí závěr - str. 238
V. MEZINÁRODNĚPRÁVNÍ ASPEKTY NEKALÉ SOUTĚŽE A NEKALÝCH OBCHODNÍCH PRAKTIK - str. 241
1. Veřejnoprávní prosazování směrnice 2005/29 a směrnice 2006/114 ve věcech s unijním prvkem  - str. 244
1.1 Dílčí závěr - str. 250
2. Soukromoprávní prosazování nekalé soutěže ve věcech s mezinárodním prvkem - str. 251
2.1 Mezinárodněprávní příslušnost soudů ve věcech nekalé soutěže - str. 251
2.1.1 Určení sudiště dle nařízení Brusel I bis ve věcech nekalé soutěže - str. 253
2.1.2 Určení sudiště dle nařízení Brusel I bis ve věcech nekalé  soutěže v prostředí internetu - str. 258
2.1.3 Určení sudiště dle nařízení Brusel I bis ve věcech nekalých obchodních praktik  - str. 260
2.2 Rozhodné právo ve věcech nekalé soutěže - str. 265
2.3 Dílčí závěr - str. 268
VI. ZÁVĚR - str.  270
VII. SUMMARY - str.  275
SEZNAM POUŽITÝCH ZDROJŮ - str. 281
Komentáře a monografie - str. 281
Odborné články - str.  284
Jiné zdroje  - str. 286
Rozhodnutí Soudního dvora EU - str.  290
Stanoviska generálních advokátů - str. 292
Rozhodnutí Nejvyššího soudu - str. 293
Rozhodnutí Nejvyššího správního soudu - str. 293
Rozhodnutí vrchních soudů - str. 294
Rozhodnutí krajských a městských soudů - str. 294
Ostatní rozhodnutí - str. 294

Další nabídka k tématu

ÚZ č. 1169 - Občanský zákoník

ÚZ č. 1169 - Občanský zákoník

Sagit, a. s.

Po třech letech existence byly v občanském zákoníku provedeny první změny; tyto změn jsou v textu vyznačeny tučně; protože změny nabývají účinnosti postupně, je u každé z nich uvedeno datum konkrétní účinnosti. Pro orientaci v rozsáhlém textu zákoníku je zařazen podrobný věcný ...

Cena: 139 KčKOUPIT

Aktuální otázky nástupnictví při rodinném podnikání

Aktuální otázky nástupnictví při rodinném podnikání

Stanislav Servus, David Elischer, Tomáš Horáček - Wolters Kluwer, a. s.

Publikace Aktuální otázky nástupnictví při rodinném podnikání je svým zaměřením, ale i pojetím unikátní publikací, která na trhu významně chyběla. Zabývá se v současné době stále aktuálnějším tématem rodinných firem, a to v souvislosti s předáváním moci (nástupnictvím) v rodinné ...

Cena: 340 KčKOUPIT

Povinnosti a práva rodičů k dětem

Povinnosti a práva rodičů k dětem

Ondřej Šmíd, Radka Demjanová a kolektiv - Nakladatelství Leges, s. r. o.

Monografie komplexně zpracovává práva a povinnosti rodičů k dětem podle občanského zákoníku. Přehledně a systematicky vykládá nejprve povinnosti a práva spojená s osobností dítěte a práva a povinnosti osobní povahy, jako je určování a popírání rodičovství, souhlas s osvojením ...

Cena: 390 KčKOUPIT

Vybrané kapitoly soukromého práva SK47

Vybrané kapitoly soukromého práva SK47

Janků, Marek - C. H. Beck

Předkládaná publikace dvou vysokoškolských pedagogů přinášející přehledné podání a vysvětlení základních otázek soukromého práva je určená především studujícím neprávnických fakult. Skripta jsou rozdělena do deseti kapitol zabývajících se právní úpravou obsaženou v občanském ...

Cena: 390 KčKOUPIT

Smlouvy přípravného druhu

Smlouvy přípravného druhu

Václav Pilík, Miroslav Sedláček, Dalibor Nový, Valentina Nedělová, JAKUB Maur, Rostislav Kolář - Wolters Kluwer, a. s.

Příručka Smlouvy přípravného druhu přináší u nás dosud chybějící relativně ucelené a systematické zpracování oblasti smluv, jimž je společná „přípravná povaha“. Obecně jde o smlouvy, které předcházejí definitivním smlouvám, popřípadě jsou uzavřeny již jako definitivní smlouva a ...

Cena: 315 KčKOUPIT

Soukromoprávní ochrana nezletilých v České republice

Soukromoprávní ochrana nezletilých v České republice

Jana Lindová - Nakladatelství Leges, s. r. o.

Monografie komplexně zpracovává problematiku ochrany sociálních práv nezletilých v soukromém právu. Po úvodní obecné charakteristice koncepce sociálních práv a postavení nezletilých v soukromoprávních vztazích se autorka soustředí především na rozsah ochrany sociálních práv ...

Cena: 290 KčKOUPIT

Právní úprava profesionálního sportu v České republice a v zahraničí

Právní úprava profesionálního sportu v České republice a v zahraničí

Helena Jurka - Wolters Kluwer, a. s.

Hlavním podnětem k sepsání publikace Právní úprava profesionálního sportu v České republice a zahraničí je neutěšená situace v českém profesionálním sportu a snaha o rozhýbání "sportovních právních ...

Cena: 200 KčKOUPIT

ÚZ č. 1264 - Autorské právo, Průmyslová práva

ÚZ č. 1264 - Autorské právo, Průmyslová práva

Sagit, a. s.

Publikace obsahuje aktuální znění autorského zákona, zákonů o ochraně průmyslových vzorů, o užitných vzorech, o ochranných známkách, o vynálezech a zlepšovacích návrzích, o ochraně topografií, o patentových zástupcích, o ochraně práv k odrůdám, o ochraně olympijských symbolik; celkem ...

Cena: 99 KčKOUPIT

Vlastnictví bytů

Vlastnictví bytů

Markéta Selucká, Eva Dobrovolná, Vlastimil Vitoul, Silvie Štěpánová - Wolters Kluwer, a. s.

Monografie Vlastnictví bytu se zaměřuje na jeden z tradičních soukromoprávních institutů sloužících k uspokojování potřeby bydlení, a tím je vlastnictví bytu či rodinného domu. Navazuje logicky na již dříve vydanou monografii Nájem bytu a domu po rekodifikaci soukromého ...

Cena: 370 KčKOUPIT

Reklamní právo

Reklamní právo

Rigel, Moravec, Ondrejová - C. H. Beck

Reklama na člověka působí denně z různých stran a uniknout jí znamená uniknout z civilizace. Tak, jako je pestrá paleta forem reklamy a nabízených produktů a služeb, je pestré i reklamní právo. Jde o směs norem veřejného i soukromého práva, která má své ústavněprávní základy ...

Cena: 390 KčKOUPIT

ZPRAVODAJSTVÍ

3 minuty týdně

Za pouhé tři minuty se dozvíte
o nových publikacích
a předpisech z oblasti daní, pracovního práva a řady dalších témat edice ÚZ.

Provozovatel

Nakladatelství Sagit, a. s.
Horní 457/1, 700 30 Ostrava-Hrabůvka
Společnost je zapsaná v obchodním
rejstříku vedeném KS v Ostravě,
oddíl B, vložka 3086.
IČ: 277 76 981
DIČ: CZ27776981

Telefony


Zásilkový obchod: 558 944 614
Předplatné ÚZ: 558 944 615
Software: 558 944 629
Knihkupci: 558 944 621
Inzerce: 558 944 634

E-maily


Zásilkový obchod: obchod@sagit.cz
Předplatné ÚZ: predplatne@sagit.cz
Software: software@sagit.cz
Knihkupci: knihkupci@sagit.cz
Inzerce: inzerce@sagit.cz

© 1996–2018 Nakladatelství Sagit, a. s. Všechna práva vyhrazena.